Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ung studerende med den store drøm om egen skoforretning.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Jun 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg er en 18-årig ung knægt, der studerer på en HHX-uddannelse, og jeg har den store drøm om at starte min egen virksomhed op.

Min nuværende idé er butikskæde der sælger sko i alle kategorier (sport, hverdagsbrug, arbejde, ferie osv), altså en skoforretning hvor alle kategorier er samlet ét sted!

Prisgaranti vil jeg mene er en vigtig ting, da kunderne altid helst vil handle det billigste sted, med de bedste produkter.

Men mit egentlige spørgsmål er: Hvordan og hvor kan jeg få en start på min passion om at blive den næste "footlocker" ejer?

PS. Jeg mener det er vigtigt for en ny butikskæde at starte noget nyt, noget som folk ikke ser så meget af i gågaderne, noget som der kan være revolutionerende inde for sin kategori.

Er åben for konstruktiv kritik og råd :-)

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 00:37

At starte en butikskæde er en voldsom start, specielt når din forretningsidé ikke er unik.

Har du overvejet at starte ud med en webshop og se hvordan det går - så kan den jo altid føres videre? :-) Der er selvfølgelig også nogle penge og tid bag en webshop, men jeg vil mene, at "satset" er mindre.

Held og lykke!

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Jun 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:47

Hej Christian, tak for svaret :-9

Ja, det er voldsomt at starte med butikskæde, men det er min endelige drøm der er en butikskæde, men det er med hvordan man starter ud og en webshop er muligheden, men som en studerende der nærmest lever af sin SU og bor hjemme, vil da kunne få det svært med reklame, indkøb af varer osv?

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 00:52

Ja, det kræver kapital. Investorer / lån / partnere er nok mulighederne i dit tilfælde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:17

Jonas Pihl Nielsen:

Ja, det er voldsomt at starte med butikskæde, men det er min endelige drøm der er en butikskæde, men det er med hvordan man starter ud og en webshop er muligheden, men som en studerende der nærmest lever af sin SU og bor hjemme, vil da kunne få det svært med reklame, indkøb af varer osv?

Hvis du synes det er uoverskueligt at starte en webshop er en butikskæde jo slet ikke på tale.

Det kan sagtens lade sig gøre at starte en webshop selvom man er på SU. Min kæreste og jeg startede én for et par måneder siden. Selvfølgelig koster det en del penge til varer, dankortbetalingsaftale, webhosting osv. men det er til at overkomme hvis man har et studiejob eller benytter sig af SUlån. Jo mere du kan udføre selv jo billigere bliver det. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 03:06

Jonas Pihl Nielsen:

en butikskæde er ekstrem svær meget mere end en webshop .

jeg tror mere du måske overveje var en ide du startet op med en blogs om emmet skriver løs om dit emme laver en masse partner ads og google adsense og en masse affiliate du kan tjene penge der er på den siden , når du bloggen løs om dit favorit emme står du stærk med en side og har nu fået lidt erfaring og kan stille og roligt starte en webshop og du slipper for de aller største udgifter i starten så for nu får du masser af erfaringer du kan bruge til din webshop og

da man jo ikke er millionær vis kun har indtægt fra SU af så er det med få erfaringer massevis og lidt indtægt så spare man kroner op og får erfaring på samme tid

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 564
Fra  HD Trading Skrevet kl. 10:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jonas

Idéer skal der til for at skabe noget, og der skal som du nok ved mange idéer til at skabe et bæredygtig projekt.

Din idé med skobutik, eller skokæde - må jeg desværre sige ikke holder, med udgangspunkt i din situation. En almindelig skobutik, koster 1,5 million, med varelager og inventar, og med en større butik bliver der også et større varelager. Så kan du hurtigt se at med en kæde af butikker skal der rigtigt mange penge til.

Skobranchen er ikke den nemmeste.

Ked af at jeg sådan slår idéen ned.

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 10:17

Jonas Pihl Nielsen:
Ja, det er voldsomt at starte med butikskæde, men det er min endelige drøm der er en butikskæde

Hej Jonas

Hvorfor vil du starte med din drøm? Så har du jo ingen mål? Hvad så bagefter?
Du bør vende den om og starte mindre og derefter stile mod din drøm!

Man starte heller ikke med at bygge skorstenen på et hus! - Men fundamentet!

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 15:24

Er helt enig med boblekonvolut.dk

Jeg er tilhænger af at man går efter sine drømme, men kig på markedet, udviklingen og vurder fremtidsperspektiverne. I mine øjne ville en kæde eller bare en enkelt butik få det svært imod internettet

Er du sikker på at butikskæde er drømmen, eller er det mere hvad dette umiddelbart medfører?

Dbh. Martin

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 15:38

Her er mit råd til dig. Som de andre siger, så prøv med en webshop først. Mange fysiske butikker har også en webshop. Til den webshop, kan du forsøge dig med dropshipping i starten. Det er minimal risiko, og du kommer ud og skal lave aftaler med leverandøre som en rigtig butik skal alligevel. Alt efter hvordan det så går, kan du begynde at ekspandere. - Til en lille fysisk butik. Går den godt, jamen så byg ud.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)