Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny idé til en café - hjælp til opstart?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 30. Jun 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vil starte med at sige, jeg er en 16-årig knægt der bliver 18 til næste år :-D

Mig og min søster har i mange år snakket om at starte en café. Hun er 2 år ældre end mig, men jeg tror at vi begge har en følelse af at jeg skal "styre det". Vi skal selvfølgelig begge eje den, men jeg vil høre om i har nogle gode råd/hjemmesider/et eller andet som jeg/vi kan læse på indtil vi engang får råd til det :-) 

Har selv en masse links, men vil høre om i har nogle guldkorn :-)

Hilsen Christian Lorentzen. 

Fra Søborg
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 69
Fra  POS-Consult I/S Skrevet kl. 21:56

Hej Christian

I får problemer med alkoholbevilling hvis det er jer der står som ejere af virksomheden, mener man skal være 25 år når man ikke er udlært i branchen og 23 hvis man er. Men jo ikke sikker i skal servere alkohol.

Med Venlig Hilsen
Kasper Snedker Jørgensen

POS-CONSULT I/S - KORTPRODUKTION, BETALINGS- OG KANTINESYSTEMER - WWW.POS-CONSULT.DK

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20

Hej Christian.

Det er en udmærket idé. Det kan godt være, at I begge er lidt unge, men da I alligevel skal have gjort jer nogle tanker og skrevet en masse ned, er det helt fint at starte på ideerne nu. Brug tiden til også at mærke efter, om en café virkelig er det, du/I vil. Hvis du brænder for det, så blæs på, hvad alle fortæller dig om, at det er for svært og ikke kan lade sig gøre. Selvfølgelig kan det lade sig gøre - der kommer nok nogle hindringer, men de er til at overvinde.

Jeg går ud fra, at I skal have kaffe og te. Skal I også have wienerbrød eller kage eller sågar salat/sandwich og småretter? Prøv at kig på madtraditionerne lige der, hvor I bor. Hvis I kan finde noget typisk lokalt, fx et specielt lokalt brød eller krydderi, så vælg det som tema. Det samme gælder udsmykningen. Hvis du eller din søster har en særlig hobby, så prøv at se, om det kunne være en ide med billeder på væggene af hobbyen. Det kan også gælde udsmykningen af kopper og tallerkener. At have jeres eget karakteristiske udseende. Og prøv som sagt at finde nogle lokale temaer.

Fra Tylstrup
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Batteri Service Nord Skrevet kl. 22:32
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det bliver til noget, og i skal bruge kasse systemer, skal i da have tilbuddet om at prøve vores system. Det er udviklet af os, og er nok et af markedes billigste, samtidigt er det super skalérbart, og vi har en pakke, med bon printer, scanner, penge kasse, touch system. alt komplet. hvis i vil høre mere om ITkin Erhvervs kasse system skal i være meget velkommen til at kontakte mig på

dan (a) ITkin-erhverv.dk

Jeg hedder Dan Jensen, og jeg er awesome!

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 22:40

Hej Christian,

Super at du i din alder, allerede vil igang. Drømmen om en café er noget rigtig mange har, men de fleste har ikke nogen idé om hvor hårdt det er, og hvor svært det er. 

Prøv at søg på Amino omkring opstart af café. Emnet har været oppe rigtig mange gange.

Det bedste råd jeg kan give dig er, få noget praktisk erfaring. Det betaler sig virkelig!

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 22:51
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Undskyld jeg spørg, men hvordan kan man være 16 år, og blive 18 til næste år?

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 22:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bulldesign.dk:

Undskyld jeg spørg, men hvordan kan man være 16 år, og blive 18 til næste år?

Han fylder vel 17 i år? Wink

Fra Horsens
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 23:16

Hej Christian, dejlig at høre du har gejsten til at skyde den af som selvstændig erhvervsdrivende.

Mange af de klare retningslinjer er blevet dig forelagt, men jeg vil gå i retningen af hvad det kræver af dig som person(læs: person!)
Det at være indehaver af en café/beværtning(En naturlig udvikling af en café uden alkoholbevilling) - Det kræver, at du er YDERST villig til at dit største aktiv er dig selv og dine medarbejder, det er derfor vigtigt, at du indstiller dig på, at hvis du, af natur ikke er den mest udadvendte(hvilket er dybt naturligt) så er det en af de parametre du skal arbejde på, jeg har været i branchen i snart 7 år, og hvis der er noget man møder i branchen så er det folk der tror de ved alt om branchen, men ingen sociale færdigheder har.
-> det er disse folk der slår fejl, fordi de ikke formår at skabe den rette følelse omkring det, at være på caféen.
Tag f.eks Joe and the Juice, om end folk siger at de snyder folk i løn m.m Så har de forstået at vejen til succes går gennem personalet og dets karisma.
Hvis folk ikke kan relatere til dig som person, så vil de (alt andet lige) ikke støtte op om det du har gang i.

Nu hvor du har en perfekt alder til at "polstre" dig med erfaring og personlig udvikling, så ville jeg KLART guide dig mod en personlig udvikling som det første.
Hvis du styrker dit netværk og din karisma, så vil du, før du ved af det, se en drastisk ændring i hvordan folk opfatter dig. Og når du fortæller dem om dine drømme og ideer, så lytter de rigtigt, ikke bare den overfladiske form for samvær som folk pt, gør mere og mere i, grundet den udvikling med sociale medier m.m

Hvis Noget af det her giver mening, så håber jeg, at det er noget du tager til dig. Hvis du får brug for hjælp i nogen form med det meste fra A-Z i drift af café, restaurant og eventuel beværtning, så smid mig endelig en mail på:
Jeppehb006@gmail.com
Så vil jeg hellere end gerne hjælpe dig, og din personlige udvikling på vej! :)

- De stærkeste Hilsner
Jeppe, Geeked

Fra Horsens
Tilmeldt 30. Jun 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:41

Hej alle sammen.

Tak for alle jeres svar, måske jeg vil forklare lidt mere konkret hvad vore idé er.

Vi vil åbne en café med et koncept som jeg ikke har set før. Det er en form for oplevelseskøb, og jo vi vil have alkohol til salg. Der kan jo gå mange år før vi har sparet sammen begge to, så vi er nok gamle nok til den tid :-)

Vi har også en god idé om hvilken mad, indretning osv. Vi har endda fundet det perfekte lokale :-)

Er glade for alle jeres svar og håber i har flere gode råd til det jeg lige har skrevet!

Ps. ...bliver 17 til september Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:40

Bare husk at beliggenhed er det vigtigste for at få en cafe op at stå! Med god beliggenhed skal kunderne nok automatisk komme.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)