Hej Christian, dejlig at høre du har gejsten til at skyde den af som selvstændig erhvervsdrivende.
Mange af de klare retningslinjer er blevet dig forelagt, men jeg vil gå i retningen af hvad det kræver af dig som person(læs: person!)
Det at være indehaver af en café/beværtning(En naturlig udvikling af en café uden alkoholbevilling) - Det kræver, at du er YDERST villig til at dit største aktiv er dig selv og dine medarbejder, det er derfor vigtigt, at du indstiller dig på, at hvis du, af natur ikke er den mest udadvendte(hvilket er dybt naturligt) så er det en af de parametre du skal arbejde på, jeg har været i branchen i snart 7 år, og hvis der er noget man møder i branchen så er det folk der tror de ved alt om branchen, men ingen sociale færdigheder har.
-> det er disse folk der slår fejl, fordi de ikke formår at skabe den rette følelse omkring det, at være på caféen.
Tag f.eks Joe and the Juice, om end folk siger at de snyder folk i løn m.m Så har de forstået at vejen til succes går gennem personalet og dets karisma.
Hvis folk ikke kan relatere til dig som person, så vil de (alt andet lige) ikke støtte op om det du har gang i.
Nu hvor du har en perfekt alder til at "polstre" dig med erfaring og personlig udvikling, så ville jeg KLART guide dig mod en personlig udvikling som det første.
Hvis du styrker dit netværk og din karisma, så vil du, før du ved af det, se en drastisk ændring i hvordan folk opfatter dig. Og når du fortæller dem om dine drømme og ideer, så lytter de rigtigt, ikke bare den overfladiske form for samvær som folk pt, gør mere og mere i, grundet den udvikling med sociale medier m.m
Hvis Noget af det her giver mening, så håber jeg, at det er noget du tager til dig. Hvis du får brug for hjælp i nogen form med det meste fra A-Z i drift af café, restaurant og eventuel beværtning, så smid mig endelig en mail på:
Jeppehb006@gmail.com
Så vil jeg hellere end gerne hjælpe dig, og din personlige udvikling på vej! :)
- De stærkeste Hilsner
Jeppe,