Den rene jura kan jeg ikke svare dig paa, siden jeg ikke opholder mig i Danmark- men jeg vil pege paa nogen ting der kunne volde lidt problemer-
Hvis du vil have en hjemmeside der kun kan servicere folk der har et Dansk tastetur, saa er det vejen frem, men jeg kan forestille mig frustrationen hvis man er i udlandet, og vil besoege din hjemmeside, og som mig ikke kan skrive ae,oe og aa paa den danske maade- saa er man lidt tabt. Derfor er det en go ide at have baade kørekort.dk og koerekort.dk( blev sgu noedt til at paste kørekort for at faa det frem :-)
Jeg kunne ogsaa se nogen problemer mht SEO- men det er ikke mit omraade, saa det var bare en tanke.
Hvor jeg opholder mig er loven lidt graa.... men hvis du opraetter et domaene der ligger tidt for taet paa en anden virksomhed- saa hoerer du fra deres juridiske afdeling meget hurtigt. Mit mening er at hvis du koeber et domaene der hedder " koka-cola.com" saa hoerer du fra deres jurister hurtigt.
Personligt lavede jeg for et stykke tid siden er hjemmeside for en kristen organisation, og min kone gik ind og registrerede en domain name der havde paypal i det, fordi folk skulle kunne registrere og betale for ydelser med paypal- noget i retning af "betalmedpaypalforydelser.biz..... navnet paypal var ikke dominerende, og det var bare et link- men vi fik da hurtigt en email fra deres juridiske afdeling.
Mit gaet er at for store virksomheder er det praksis at koebe adresser der beskytter mod de mest aabenlyse misbrug. Det er ikke fedt at have en hjemmeside der hedder abc.com og dagen efter er der en der opraetter abc.biz, .net eller whatever. For smaa virksomheder kan det vaere lidt kostbart at opkoebe alle former for kombinationer der kan misbruges
jeg ved godt at jeg ikke har svaret paa dit spoergsmaal 100% men ville bare give mine 5 cents her.