Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DNS og webhotel?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har for måneder siden købt et bronze webhotel til et domæne hos UnoEuro.

Jeg har nu, igennem samme konto med webhotellet købt et nyt domæne (altså DNS?), og nu bliver jeg i tvivl..

Jeg har nemlig fået indtrykket af, at jeg ved blot at have ét webhotel, sagtens kan have flere domænet på dette, med hvert deres indhold?

Altså for eksempel have 2 forskellige blogs, webhotel etc, er dette korrekt? :o)

MVH

Marco Poul

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 17:04

Jeg vil forhøre mig ved dem det er ikke alle udbydere der tilbyder at du kan ha flere domæner på samme webhotel. 

Mvh.

Jesper

Fra Skanderborg
Tilmeldt 20. Apr 12
Indlæg ialt: 598
Fra  Stokholm Jewelry Skrevet kl. 18:04

Det kan du sagtens også have ihvertfald hos unoeuro.com, du har to forskellige domæner, men som kører på det samme webhotel. Og du kan stadig have to forskellige blogs med forskelligt indhold, men som stadig kører på samme webhotel. 

- Så jo, dette er korrekt :)

Best regards / Bedste hilsner

Frederik - Stokholm Jewelry

Tilmeldt 6. May 10
Indlæg ialt: 4
Fra  Anifaction Designs Skrevet kl. 18:22

https://www.unoeuro.com/support/faq/1/24/

"Du kan have ubegrænset antal ekstra domæner på samme webhotel hos UnoEuro.

Hvis du bestiller et webhotel kan du via vores kontrolpanel tilknytte flere domæner til samme webhotel.

Det er med denne løsning også muligt at vise forskelligt indhold for hvert domæne, ved at bestemme hvilken mappe på webhotellet domænet skal hente indholdet fra. Dette vælges under oprettelse af tilknytningen.

Når man besøger et tilknyttet domæne i sin browser, vil adresselinjen ikke ændre sig, dermed vil den besøgende ikke kunne se der er tale om et tilknyttet domæne. Med denne løsning, er det dermed muligt at have rigtig mange domæner bruge samme webhotel, uden en besøgende kan se forskel.

For at kunne tilknytte et domæne skal du blot bestille det nye domæne som en 'DNS Service' via vores hjemmeside. Det er vigtigt du bestiller DNS Servicen på samme konto som dit webhotel ligger på. 

Når du har bestilt din nye DNS Service, sammen med domænet - kan du under menupunktet Tilvalg i vores kontrolpanel, tilknytte domænet til dit webhotel. Menupunktet findes ved først at vælge webhotellet, du vil tilknytte domænet til, inde i kontrolpanelet.

Det er også muligt, med DNS Service produktet, blot at opsætte 301 URL viderestillinger til dit webhotel. Dette gøres nemt via menupunktet 'DNS Administration' for den enkelte DNS Service. Med valg af denne løsning ændres adressefeltet dog i browseren, men evt. problemer med 'duplicate content' løses."

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)