Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CSS sheets vises forskelligt i IE9 og Chrome

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bruge et CSS reset for at undgå forskellene imellem browsere.

Her er et eksempel CSS Reset 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 16:52

Skal og skal - man bør efter min mening kun bruge sådan en løsning hvis man har 100% styr på hvad det reelt gør, og har man det er der ikke nødvendigvis brug for det da man så oftest er tilstrækkelig inde i sin CSS.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 17:13

Teddy Carlsen:

Du skal bruge et CSS reset for at undgå forskellene imellem browsere.

Her er et eksempel CSS Reset 

Det er overkill i dette tilfælde.

Poul Madsen:

Tak for svaret. Jeg kan prøve med <ul>. Ja, der er en meget klar årsag til, at jeg undgår <ul>, og det er, at <ul> indsætter ekstra mellemrumslinjer. De er ikke til at slippe af med, hvis din tekst er tilrettet således, at der ikke må være mellemrum mellem tekst og bullet points. Det gøres ofte for at gøre det lettere for læseren at forstå, at bullet points hænger sammen med teksten ovenfor og er ikke noget selvstændigt.

Så skal du bare ikke forvente, at det virker. Standarderne er bestemt, og dem kan du ikke ændre på efter behov.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Skrevet kl. 17:22

Nu mente jeg heller ikke at det var nødvendigt at bruge det hele, men det der var nødvendigt og samtidig give et eksempel på hvad der er på spil i CSS.

Men tror faktisk det ville være hurtigere at bruge eksemplet, og så style det der er problemer med. Istedet for at sidde og fejlsøge, kode og teste i forskellige browsere.

Tilmeldt 8. Jun 12
Skrevet kl. 17:27

Teddy Carlsen:

Nu mente jeg heller ikke at det var nødvendigt at bruge det hele, men det der var nødvendigt og samtidig give et eksempel på hvad der er på spil i CSS.

Men tror faktisk det ville være hurtigere at bruge eksemplet, og så style det der er problemer med. Istedet for at sidde og fejlsøge, kode og teste i forskellige browsere.

Nu er der tale om en uønsket margen i et <ul>-element. Du skal også passe på med at gøre det til mere, end det er.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Skrevet kl. 17:35

Som det også er sket i dette eksempel, så opstår der nye problemer når man retter til, med et reset burde de fejlkilder være udryddet.

Men det er selvfølgeligt et temperements spørgsmål, men at starte med et reset af en art er efter min mening altid det bedste udgangspunkt.

Teddy 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:39

Rolig nu, alle sammen! Jeg takker for jeres medfølelse og engagement, DET gør jeg!

Jeg har det lidt sådan, at hvis det bliver for besværligt, så ka' <ul> og <li> ryge ad H.... til, og så vil jeg i stedet for bullet points bruge noget så simpelt som en - bindestreg! Slut!

Altså,

- jeg gider ikke spilde krudt på <ul>

- jeg gider godt spare tid og irritation ved at bruge -

- jeg takker mange gange for jeres engagement. Det er en af grundene til, at Amino er et godt sted!

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Skrevet kl. 17:43

Jeg er nu helt rolig Wink

Tilmeldt 8. Jun 12
Skrevet kl. 17:47

Teddy Carlsen:

Som det også er sket i dette eksempel, så opstår der nye problemer når man retter til, med et reset burde de fejlkilder være udryddet.

Men det er selvfølgeligt et temperements spørgsmål, men at starte med et reset af en art er efter min mening altid det bedste udgangspunkt.

Teddy 

Der er ikke opstået noget problem. Han skal bare fjerne den margen, som han ikke ønsker. 

CSS reset løser problemet, men det gør 100 andre ting på samme tid. Desuden vil han skulle til at give sine list-items margin/padding/list-style. Så han ender med mere arbejde, og MEGET mere kode.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)