Hej Aminoer :) Jeg har et spørgsmål mht. kørselsgodtgørelse: Jeg har et I/S firma sammen med en af mine venner og vi bruger en privat bil til nogle af de mange ture vi forestager ud til kunderne, som ofte ligger ret langt væk - og så er det jo dejligt at kunne trække noget fra med kørselsgodtgørelse. Vi er kommet lidt i tvivl om, hvordan kørselsgodtgørelsen virker, når vi sidder to i bilen og kører ud til en kunde. Vi er nemlig næsten altid os to afsted samtidig. Kan vi så begge få udbetalt for det samme antal km, eller er det kun den ene af os? Vi vil gerne føre kilometerne ind i vores eget regnskab til taksten på 3,80kr/km. De bedste hilsner Per |
Det ville jo være en god forretning hvis man kunne, så det kan man helt sikkert ikke.
Man får kørselsgodtgørelse når man benytter eget køretøj til virksomhedsrelateret kørsel. Altså er det ejeren af køretøjet der får godtgørelsen, som jo er en kompensation for at man har udgifter til køretøjet (brændstof, slitage, værdiforringelse m.v.).
Så det er kun den ene (ejeren) der kan få noget.
Det er jo også mest rimeligt, at det er ejeren der får godtgørelsen, det er jo ham der har udgiften.