Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på mad og hotel?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 6. Aug 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal arrangere en firmadag for en kunde og er kommet i tvivl om noget.

Firmadagen indeholder både overnatning, mad og events og jeg fakturerer kunden en samlet pris for hele arrangementet. Men nu er der jo noget med at firmaer kun kan trække halv moms fra mad/overnatning. Er det mig eller min kunde som det går ud over? Jeg mener, skal jeg tage højde for det når jeg fakturerer kunden, eller blot fakturerer det samlede beløb med alm. moms.

Håber mit spørgsmål giver mening og at der er en som kender svaret.

Bedste hilsner

Maria

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 21:59

Efter min bedste overbevisning skal du da lave en regning som du ville til enhver anden kunde. Det er så køberens problem om han kan få momsen retur for udgiften eller ej.

Kun hvis din kunde er et firma i et andet EU-land er der andre regler.

- Jeg ville ændre overskriften til noget med "Moms på mad og hotel?" el.l. Mon så ikke, der dukker en revisor op, der kan give helt klart svar.

Fra København
Tilmeldt 6. Aug 10
Skrevet kl. 22:40

Tak Birte. Kan jeg ændre overskriften i mit indlæg? Spørgsmålet er bare om ikke det er mit firma som køber ydelsen f.eks hotellet og derfor kun får halv moms retur? Det er jo os hotellet fakturerer og ikke vores kunde.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 23:00

Ja, nu er jeg alligevel ude at svømme. Håber, der er en revisor på banen...

Jeg har rettet sin overskrift. Sig til, hvis jeg skal rette den tilbage igen :-)

Fra København
Tilmeldt 6. Aug 10
Skrevet kl. 23:04

Tusind tak :-)

Har er mit spørgsmål formuleret på en anden måde. Håber der kender svaret.

- Vi sælger arrangementer til virksomheder hvori der bl.a indgår underholdning, restaurant besøg og hotel ophold.
På den faktura vi sender til vores kunde udspecificere Hotel og Restaurant med beløb, således at vores kunde kun kan fradrage henholdsvis 50% og 25% af momsen. 
Kan vi fradrage fuld moms for restaurant og Hotel fakturaerne når vi køber hotel og restaurant besøg fra vores leverandør, da det er til videresalg ?
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)