Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug for hurtig hjælp - tvungen personalegode med mobilordning?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har brug for hjælp.

Jeg er blevet stillet et valg fra min arbejdsplads som jeg undre mig over og som jeg umiddelbart ikke ønsker at træffe, hverken hvad angår det ene eller andet valg. 

Sagen er, at jeg gennem mit arbejdet skal have en telefonordning som jeg også skal bruge privat. Det er et 3 abonnement, men da jeg som tidligere kunde hos 3 desværre har måtte sande, at der netop i mit hjem er et sort hul i deres dækningsområde, kan jeg ikke bruge dette abonnement til noget.

For at kunne frigøre mig af denne personalegode, er jeg åbenbart - ifølge min arbejdsgiver - tvunget til stadig at tage imod telefonen, men samtidig skrive under på en Tro & Love-erklæring om, at det bl.a. vil få følger for mit ansættelsesforhold hvis jeg bruger telefonen privat, samt at jeg vil blive udsat for stikprøvekontrol hvor jeg skal redegøre for samtlige opkald foretaget fra telefonen. 

Jeg har vedhæftet Tro & Love-erklæringen her og kunne rigtigt godt tænke mig hjælp fra Amino, i hvordan jeg skal forholde mig til disse to valg, hvoraf ingen af dem er nogen jeg har interesse i!?

Det skal siges, at jeg allerede har arbejdstelefoner (4 mobiltelefoner og 1 stationær), så derfor giver det for mig ingen mening, at jeg absolut skal have endnu en til rådighed?

Jeg er blevet pålagt at give et svar senere idag, så hurtig hjælp vil være prisværdigt.

Pft.

3583.TRO OG LOVE ERKLÆRING.docx

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Fra  Mindcology Skrevet kl. 11:47

Rettet!

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 11:57

Hvis du allerede har 4 mobiler og en stationær fatter jeg intet af kravet om endu en telefon.

Det er ikke menneskelig muligt at tale i mere end én telefon.

Hviken arbejdsgiver er dog så fatsvag?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 12:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Erklæringen er til revisionen, da virksomheden skal sørge for at opkræve (korrekt) multimedieskat.

Ingen gider kontrollere dine opkald - kun hvis man vil finde en grund til at fyre dig.

Men hov... blev multimediebeskatningen ikke afskaffet - WTF?! 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 12:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ikke ønsker telefonen og ej heller skal bruge den i forbindelse med kunder hverken skulle modtage opkald eller ringe fra den, er det vel egentlig bare at tage i mod lortet (undskyld mit sprog) skriver under på den tro og love erklæring og så ellers bare lægge telefonen i uåbnet embalage i et skab i firmaet med en lille seddel på at det er din og folk skal holde fingrene væk fra den.

Når du så bliver hevet til stikprøve samtale kan du tage telefonen med i uåbnet pakke og vise dem at den ligger i pakken uåbnet og du derfor ikke har brugt telefonen. og at samtalen i så fald vil være spild af tid, de vil nok også på din regning kunne se den ikke bliver brugt. 

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Fra  Mindcology Skrevet kl. 12:20

Michael R. Gertz:

Hvis du ikke ønsker telefonen og ej heller skal bruge den i forbindelse med kunder hverken skulle modtage opkald eller ringe fra den, er det vel egentlig bare at tage i mod lortet (undskyld mit sprog) skriver under på den tro og love erklæring og så ellers bare lægge telefonen i uåbnet embalage i et skab i firmaet med en lille seddel på at det er din og folk skal holde fingrene væk fra den.

Når du så bliver hevet til stikprøve samtale kan du tage telefonen med i uåbnet pakke og vise dem at den ligger i pakken uåbnet og du derfor ikke har brugt telefonen. og at samtalen i så fald vil være spild af tid, de vil nok også på din regning kunne se den ikke bliver brugt.

Enig. Jeg er dog bare forundret over, at jeg tilsyneladende ikke har valget, helt at undgå at komme i besiddelse af denne telefon? Rent juridisk, kan de så tvinge mig til denne personalegode?

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 13:37

Jeg skal ikke kunne sige om de juridisk kan tvinge dig til det, men det er da åbenlyst dumt at give dig den, da det jo er penge ud af vinduet.

Jeg ville tage en snak med min fagforening og høre dem ad, hvis jeg stod i den situation.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)