Hej alle Aminoer Er der nogen der kan hjælpe mig med oplysninger om, hvor på Nettet jeg kan købe rettigheden til at bruge nogle små korte videoklip kommercielt? Jeg skal bruge et videoklip af en ninja der siger noget til en mand (på kinesiske eller lignende) hvorefter han giver ham et monster flyvespark. Jeg skal bruge et klip af en afganer(eller lignende) der ser gennem en kikker - hvorefter han siger noget til en mand der står ved siden af ham. Jerg skral bruge et klip med en tynd gut der kommer ind til en fed mand og får nogle penge af ham. ...og andre lignende klips - cirka 10 klip i alt Lyder det ikke spændende ??? :-) Jeg har kikket på Gettyimages - men kan ikke rigtig finde noget der er bare i nærheden. Hvor køber de ''rigtige'' reklamefolk rettighederne til diverse filmklip? Hollywood filmklip bliver sikkert for dyre. Er der nogen der ved hvor jeg kan finde filmklip fra indiske film - kinesiske film eller lignende og købe rettigheden til at bruge dem online? ....og så er der lige det med at det helst heller ikke må koste en bondegår. |
Hvordan finder jeg video klip til kommerciel brug
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
Mange hilsner:/Thomas |
Tak for dit indput Thomas Youtube har givetvis det jeg leder efter....men det bliver nok ikke let at opspore dem der har rettighederne til tingende. Andre der har nogle forslag ? |
Skal se om jeg kan være behjælpelig - Går selvfølgelig udfra at det er til kommercielt brug siden du opretter indlægget her. 1. Tvivler på du vil kunne finde dine kllip, igennem f.eks gettyimages el. lign. Men prøv alligevel. Prøv at google STOCK FOOTAGE også nogle key words fra dine beskrivelser. Tvivler dog, da dine beskrivelser er meget specifike. 2. Kontakt - jf. thomas, uploaderne på f.eks YouTube - spør om ophavsretten til materialet, om der har og om du må bruge det og i hvilket sammenhæng. Så frem du får godkendelse - FÅ DET PÅ SKRIFT - altså en kontrakt. 3. Har selv arbejdet på adskellige productions selskaber og historien er at man nok ville filme sådanne scener selv, men derimod benytte sig at stock footage når der skal klippes fjerne destinationer eller historiske højdepunkter ind. Håber at jeg kunne være behjælpelig, Mvh lars ettrup |
Priserne er meget overkommelige! og der stilles strenge krav til det uploadede materiale. Dog ved jeg ikke om det du skal bruge ligger der ? held og lykke :) |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)