Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arrghhh, savner en fair forsikring!!!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer!!

Dette har som sådan ikke noget med erhverv/iværksætteri at gøre. Men håber på lidt hjælp alligevel, da det vedrør noget vi alle bruger i det daglige.

Jeg har valgt at sløjfe al fornuft og investere i en lækker brugt Mercedes E220 CDI fra 2006 med automatgear og hele molevitten. Mit ellers pris-fair forsikrings-selskab forlanger en "bagatel" af 12.000 årligt for kasko/ansvar. Ja, der står TOLV TUSINDE for en ældre udtrådt ex-hyrevogn med over 300.000 km på klokken. Puha da!!!

Derfor efterlyser jeg information om et forsikrings-selskab der beregner præmier udfra den aktuelle brugt-værdi, og altså ikke nyvogns-værdien (som var godt 900.000 kr i sin tid).

Det skal siges at jeg er en 35 årig salgs-konsulent, elite-bilist, familie-far og udpræget stræber i trafikken uden klip i kørekortet :-)

Mvh

Brian

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:41

Hvor i landet bor du og hvilket selskab har du nu?

Jeg ved at nogle selskaber kan gå rigtig langt, hvis du skifter væk og de derefter laver en såkaldt "redning".

Edit: Tillykke med bilen Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 8. Jun 12
Skrevet kl. 21:46

6705 Esbjerg Øst. Vi bor i et nybygger-kvarter i en lille provins-by 5 km fra midtbyen. Så bestemt ikke noget belastet kvarter af nogen art.

Jeg vil hellere end gerne blive i selskabet, men jeg har bare ikke haft held med at finde nogle der regner efter brugtvogns-værdi, som jeg kan true med at skifte til. Indtil videre har jeg kun fundet selskaber, der beregner efter nyvogns-værdi.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 22:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej 

Jeg kender en konsulent som er go til den slags biler. Han kan tilbyde forsikringer i flere forskellige selskaber og finde som regel finde en go løsning Sender lige en PM med kontakt info. 

Tilmeldt 8. Jun 12
Skrevet kl. 22:14

Du' sgu en guttermand, Keld. Fanger ham imorgen :-)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:55

Puha, det var ikke så lidt de ville have! Jeg brugte FDM forsikring inden jeg forlod DK, og de var de billigste for mig. Det kræver et medlemskab af FDM, til 5-600 kr. Men i mit tilfælde sparede jeg 2.000 kr. årligt, så det var abonnementet værd.

Ikke for at hælde salt i såret (okay lidt så), så betaler jeg omkring 8.500 kr. om året for at forsikre 640HK, fordelt på to biler :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:47

Du er desværre fanget i "Brian-fælden" Wink . Hvis du har et nogenlunde forhold til dit selskab burde de kunne snakkes med og som Nicolaj siger "trues". Hvad er selvrisikoen?

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 09:02

Jeg bruger FDM forsikring. Der står kun listet en E270 CDI pt på deres site, men den skal du give fra 6678 pr år for med kasko. :) 

Men FDM kræver, at man har været medlem i 6 el 12 mdr førend, at du kan tegne forsikring via dem. Jeg har endnu ikke mødt nogle, der kan slå deres priser. Såfremt en forsikringssælger ringer, og jeg fortæller dem at jeg har FDM, så takker de af og siger "god dag"... 

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 09:31

Forsikringselvskaberne ved godt hvad de skal have for at forsikre ens biler. Jeg kører i en gammel Ford Mondeo ST fra 2002, og den ønsker tryg 9000kr om året for - også selvom jeg har kørt 8 års skadesfrit (nu er der ikke så langt til de 30 og så burde prisen gå væsentligt ned). 

Jeg ville ønske at forsikringsselvskaberne ville begynde at afstemme afgiften fra antallet af fartbøder.

Jeg prøvede for ca. 1 års tid siden at ringe og presse selvskabet til at give mig en billigere forsikring, nu når det efterhånden var en ældre bil som ikke er meget værd mere. Svaret var, meget arrogant, at det var for besværligt for dem at værdisætte afgiften udfra alderen af bilen, og jeg ville skulle betale det samme for en ny model. Hvis jeg skulle være så uheldig at køre gal,t tror jeg nu nok de kunne sætte sig ned og regne værdien af den brugte bil ud i stedet for at basere værdien på en ny model ...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:00

Brøe:

Tag fat i Codan - de har tidligere regnet efter handelsværdi

12 tkr virker for meget - gå efter omkring 8000 kr - så skal du være tilfreds

Dofs: 9000 kr !! - Det er alt for meget - du skal lige ringe lidt rundt nu igen - det bør du kunne få noget billigere med 7 års skadesfri kørsel og så er det ligegyldigt om du er over eller under 30 år

god aften

www.forsikringagenten.dk - Vi hjælper dig med erhvervsforsikringer, så du kan koncentrere dig om dit firma  

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)