Står med overvejelser om at opstarte en Magento webshop og tænkte på om i kunne hjælpe mig med noget.
Når man først skal starte med selve oprettelsen af en Magento webshop, hvordan kan man så begynde at opbygge den offline mht extentions og templates så den ikke kan ses offentligt?
Skal man finde en host og arbejde ud fra? eller hvordan fungere det fra opstart af Magento(selve opbygningen) til den endelige som man engang skal offentliggøre med extentions?
Du kan helt firkantet dele en magento installation op i 2 dele,, Den ene er alle de filer der ligger på xxxxxxxx domæne - samt den tilhørende database
Af gode magento host`s kan nævnes magentohotel.dk der har erfaring med magento hosting og udvikling.
ønsker du at bygge sitet hjemme kan du bruge en lamp stack eller wamp stack til at installere på og "hoste" den på din hjemme pc..extensions er der ikke de vilde detaljer med - de bliver integreret i takt med at du installerer dem.
til slut lægger du data op på serveren via ftp og bruger import funktionen på databasedelen.
Så med den sidste metode, kan jeg simpelthen hente Magento ned og i mit tilfælde hente MAMP stack ned og bruge den som "host" og ellers bygge min egen webshop op og når den engang er klar, sætte den ind på en ny host og "offentliggøre" den?