Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænenavn. Hvis det optimale navn er optaget - hvad så?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske her er hjælp at hente omkring retningslinier for valg af domænenavn og søgemaskinernernes "codec".

Er i tvivl om hvordan søgemaskinerne sorterer og rangerer et navn og vil jo gerne have et navn som kan komme "højt op" i en søgning. Men hvis det optimale navn nu er optaget - hvad så? 

Har I nogle kommentarer til dette tankespil:

Hvis sitet f.eks handler om turistinformation, vil ordet "turistinformation" sikkert være det bedst tænkelige domænenavn - ikk´? 

Hvis der bliver søgt "turistinformation" (i f.eks Google), og jeg ikke ejer dette domænenavn, hvad sker der så, hvis jeg istedet har købt et navn som:

hurtigturistinformation.dk

gratisturistinformation.dk

osv…

Altså - vil det være en god måde at få fat i trafikken på til det optimale søgeord, ved at hæfte et andet ord på søgeordet i sit domænenavn?

Eller - kan søgemaskinen ikke "se" og "vægte" ordet "turistinformation" når det er blevet sammesat med et andet ord?

Og - er der noget jeg slet ikke har tænkt på?

Mvh

Ny og nysgerrig iværksætter

webansvarlig

København

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 09:20

Hvis det f.eks er ord turistinformation du går meget efter, ville jeg vælge et domænenavn som f.eks:

turistinformation-danmark.dk

Det primære ord står først og alene. Bindestreg betragtes som et mellemrum.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:27

Derudover så er domænenavnet kun én del af hele SEO pakken. Du kan sagtens ranke højere på asdfsdfasdfasfasdfasdf.dk end turistinformation.dk hvis du har styr (eller din konsulent har) på SEO.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)