Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma KK, overtage kontrakter/kunder

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, jeg får af vide i løbet af et par dage om de lukker butikken, og så er det ud at kabre kunder :)

En anden ting som også er væsentligt for mig, det er at Lønmodtagernes Grarantifond dækker jo mine 4 mdr. opsigelse. Men vi har fået flere forskællige svar hvordan det foregår, nogle siger at man er fritstillet og man kan gå ud og få nyt arbejde fra dag 1 og stadig få løn i opsigelsesperioden, andre siger det bliver fratrukket af LG hvis man tager job , hvad er rigtigt ?

Hvad hvis jeg springer ud som selvstendig i opsigelsesperioden, modtager jeg så stadig min løn fra LG de næste 4 mdr. ?? Jeg håber det sku, for så kan jeg nå at afprøve om jeg kan skaffe kunder og leve af det :)

Venlig hilsen Abekatten

Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 32
Fra  recourse Skrevet kl. 12:48

Det er ikke helt rigtigt, konkursboet kan godt vælge at indtræde i kundeforhold, ansættelsesforhold o.l., f.eks. i forbindelse med rekonstruktion. Kontrakter ophører ikke alene på baggrund er konkursbegæringen uanset.

Du skal være opmærksom på at du ikke må udnytte erhvervshemmeligheder, såsom pris, procedurer mv. At underbyde din tidligere arbejdsgiver alene fordi du kender til deres pris vil være brud på markedsføringslovens § 14.

mht. LG har du pligt til at søge nyt job, og derved begrænse tabet. Du får med andre ord ikke løn ved ny ansættelse.

Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:41

Så har jeg været forbi hele kundeporteføljen og har faktisk fået mundlige aftaler fra alle om at jeg kan fortsætte servicet, så skal jeg bare have lavet nogle skriftlige serviceaftaler som kunden kan underskrive, så der er styr på det.

Jeg har fået fyresedlen, men har ikke fået nogen info om konkursen. Hvordan og hvor hurtigt kan man undersøge om firmaet er gået KK. Jeg vil ikke sende serviceaftaler til kunderne før firmaet er gået konkurs, er det ikke en god ide?

Vil det være en god ide at få en form for ansvarsforsikring, hvis jeg begår en fejl hos kunden. Jeg ved vi har en i det konkursramte firma som har været brugt nogle gange (af mine kollegaer :) ) Hvor tegner man sådan en forsikring?

Mvh Abekatten

Tilmeldt 26. Jun 12
Indlæg ialt: 5
Fra  Altia Skrevet kl. 16:19

Det lyder jo godt

Er du blevet fritstillet

Måske skulle du også lave et budget indeholdende de omkostninger der vil medgå til at

drive servicevirksomheden - det skulle jo helst være en god forretning

vh Økostyring

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)