Super, jeg får af vide i løbet af et par dage om de lukker butikken, og så er det ud at kabre kunder :) En anden ting som også er væsentligt for mig, det er at Lønmodtagernes Grarantifond dækker jo mine 4 mdr. opsigelse. Men vi har fået flere forskællige svar hvordan det foregår, nogle siger at man er fritstillet og man kan gå ud og få nyt arbejde fra dag 1 og stadig få løn i opsigelsesperioden, andre siger det bliver fratrukket af LG hvis man tager job , hvad er rigtigt ? Hvad hvis jeg springer ud som selvstendig i opsigelsesperioden, modtager jeg så stadig min løn fra LG de næste 4 mdr. ?? Jeg håber det sku, for så kan jeg nå at afprøve om jeg kan skaffe kunder og leve af det :)
Venlig hilsen Abekatten |
Det er ikke helt rigtigt, konkursboet kan godt vælge at indtræde i kundeforhold, ansættelsesforhold o.l., f.eks. i forbindelse med rekonstruktion. Kontrakter ophører ikke alene på baggrund er konkursbegæringen uanset.
Du skal være opmærksom på at du ikke må udnytte erhvervshemmeligheder, såsom pris, procedurer mv. At underbyde din tidligere arbejdsgiver alene fordi du kender til deres pris vil være brud på markedsføringslovens § 14.
mht. LG har du pligt til at søge nyt job, og derved begrænse tabet. Du får med andre ord ikke løn ved ny ansættelse.