Jeg købte for lidt tid siden, domænet: Køkkenartikler.dk og Koekkenartikler.dk, men kommer ikke til at bruge det alligevel, da jeg ikke kunne få de fornødne aftaler overholdt, som jeg ellers var blevet lovet af leverandøren. Derudover er der et andet projekt som trækker min opmærksomhed lige nu.
Hvad ville et domæne som disse være værd? I må også gerne byde ind, hvis I mener at I kan bruge det selv, eller kender nogen.
Da DK-domæner ikke købes men lejes har du ikke mulighed for, på lovlig vis, at sælge dit domæne.
Hvis en potentiel køber ønsker domænet - hvor du ikke bruger det, men kræver betaling - kan vedkommende gå til domæne-klagenævnet og få det overført til sig.
Beklager, men der er desværre ikke lovlige penge i det.
Da DK-domæner ikke købes men lejes har du ikke mulighed for, på lovlig vis, at sælge dit domæne.
Det udsagn vil jeg gerne nuancere lidt :-). Der er intet galt i at sælge et domæne som en del af en "pakke". Mange dk-domænesalg camoufleres på denne måde, for at minimere risikoen for en domæneklagesag.
Hvis du "for nyligt" har købt dem til anslået markedsprisgennemsnit, så har det kostet dig omkring 100 kr i alt. Er det ikke lidt "fusket" at tage mere end det for dem?
Er jo ikke fordi at alting skal gå op i kroner og ører. Er det?
De 2 domæner er intet værd som de står nu... der er ingen nævneværdig søgetrafik på dem.
Hvis du en dag skal sælge et domæne, så fyld indhold på og sælg det som en pakke, og så brug Google Keyword Tool til at tjekke hvad folk søger på inden du køber domæner :-)
Personligt, så finder jeg intet problem i det... jeg har fået en del på den måde og det ville have været uopnåeligt at få de helt gode, hvis ikke jeg havde smidt en stak penge på bordet - for der er ingen hjælp hos Klagenævnet for Domænenavne, da de varetager privates interesser i ubenyttede domæner i højere grad end alt andet.
Jeg vil lige understrege, at man aldrig kan komme til at eje et domæne. De er altid den danske stats ejendom. Tilgengæld lejer man det. Et videresalg er umuligt i denne forstand.
At man har opbygget en hjemmeside med stor værdi, som sælges til en part der også får overdraget domænet er noget helt andet. Ved et salg skal det ikke være domænet der har den store værdi - men indholdet, kundegruppe, opsætningen og den markedsføring der ligger til grund for søgemaskine-placering m.v. Et evt. varelager m.v. vil ofte også være en del af handlen.
Hvis man er itvivl om Klagenævnet for Domænenavnes indstilling til tingene - kan man hurtigt se forbi deres hjemmeside hvor alle afgørelser ligger til offentlig skue. Bare i 2012 har der været en række domænenavne - hvor de fleste klager har været med erhvervsformål for øje.
Til Jer som skriver, at man ikke kan videresælge domænenavne, men kun sælge dem... Så fandt jeg denne side: http://www.domaener.net/domaene-vurdering-salg.html. Ved ikke om den stadig er aktuel, men der står der, at danske domæner godt kan videresælges, så længe domænerne ikke er købt desideret med henblik på videresalg. Mine er ikke købt med henblik på videresalg, men sådan set bare fordi jeg overvejede at åbne en forretning på domænerne.
Jeg tror nu, at jeg beholder domænerne, og eventuelt laver noget affiliate på dem i stedet. Kan være det kunne give mig lidt ekstra ;)