Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køkkenartikler.dk & Koekkenartikler.dk - Domæne til salg

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg købte for lidt tid siden, domænet: Køkkenartikler.dk og Koekkenartikler.dk, men kommer ikke til at bruge det alligevel, da jeg ikke kunne få de fornødne aftaler overholdt, som jeg ellers var blevet lovet af leverandøren. Derudover er der et andet projekt som trækker min opmærksomhed lige nu.

Hvad ville et domæne som disse være værd? I må også gerne byde ind, hvis I mener at I kan bruge det selv, eller kender nogen.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Odder
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 214
Fra  RØDT ApS Skrevet kl. 00:16

Da DK-domæner ikke købes men lejes har du ikke mulighed for, på lovlig vis, at sælge dit domæne.

Hvis en potentiel køber ønsker domænet - hvor du ikke bruger det, men kræver betaling - kan vedkommende gå til domæne-klagenævnet og få det overført til sig.

Beklager, men der er desværre ikke lovlige penge i det.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 02:47

Anders Helbo:
Hvad ville et domæne som disse være værd?

prisen for .dk er normalt 45 kr med moms så det vil jeg da gerne byde per styk :-)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 03:52

Jonathan fra GuideBook.dk:
Da DK-domæner ikke købes men lejes har du ikke mulighed for, på lovlig vis, at sælge dit domæne.

Det udsagn vil jeg gerne nuancere lidt :-). Der er intet galt i at sælge et domæne som en del af en "pakke". Mange dk-domænesalg camoufleres på denne måde, for at minimere risikoen for en domæneklagesag.

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 04:17

Hvis du "for nyligt" har købt dem til anslået markedsprisgennemsnit, så har det kostet dig omkring 100 kr i alt. Er det ikke lidt "fusket" at tage mere end det for dem?

Er jo ikke fordi at alting skal gå op i kroner og ører. Er det?

My 50 cent

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 06:07

De 2 domæner er intet værd som de står nu... der er ingen nævneværdig søgetrafik på dem.

Hvis du en dag skal sælge et domæne, så fyld indhold på og sælg det som en pakke, og så brug Google Keyword Tool til at tjekke hvad folk søger på inden du køber domæner :-)

Personligt, så finder jeg intet problem i det... jeg har fået en del på den måde og det ville have været uopnåeligt at få de helt gode, hvis ikke jeg havde smidt en stak penge på bordet - for der er ingen hjælp hos Klagenævnet for Domænenavne, da de varetager privates interesser i ubenyttede domæner i højere grad end alt andet.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 07:23

RemouladeRikke:
Hvis du "for nyligt" har købt dem til anslået markedsprisgennemsnit, så har det kostet dig omkring 100 kr i alt.

Okay det var billigt ;)

RemouladeRikke:
Er det ikke lidt "fusket" at tage mere end det for dem?

Hvor skriver trådstarter han vil tage mere for dem? lad være med at konkludere ting du ikke ved noget om, det skaber kun yderligere diskussion;)

Til trådstarter ville jeg lytte til de andre råd du får her ;)

/

Fra Odder
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 214
Fra  RØDT ApS Skrevet kl. 08:29

Jeg vil lige understrege, at man aldrig kan komme til at eje et domæne. De er altid den danske stats ejendom.
Tilgengæld lejer man det. Et videresalg er umuligt i denne forstand.

At man har opbygget en hjemmeside med stor værdi, som sælges til en part der også får overdraget domænet er noget helt andet.
Ved et salg skal det ikke være domænet der har den store værdi - men indholdet, kundegruppe, opsætningen og den markedsføring der ligger til grund for søgemaskine-placering m.v. Et evt. varelager m.v. vil ofte også være en del af handlen.

Hvis man er itvivl om Klagenævnet for Domænenavnes indstilling til tingene - kan man hurtigt se forbi deres hjemmeside hvor alle afgørelser ligger til offentlig skue.
Bare i 2012 har der været en række domænenavne - hvor de fleste klager har været med erhvervsformål for øje.

Private er ikke bedre stillet i denne sammenhæng.

http://www.domaeneklager.dk/afgoerelser/numerisk/2012/

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 09:53

Super. Tak alle sammen.

Til Jer som skriver, at man ikke kan videresælge domænenavne, men kun sælge dem... Så fandt jeg denne side: http://www.domaener.net/domaene-vurdering-salg.html. Ved ikke om den stadig er aktuel, men der står der, at danske domæner godt kan videresælges, så længe domænerne ikke er købt desideret med henblik på videresalg. Mine er ikke købt med henblik på videresalg, men sådan set bare fordi jeg overvejede at åbne en forretning på domænerne.

Jeg tror nu, at jeg beholder domænerne, og eventuelt laver noget affiliate på dem i stedet. Kan være det kunne give mig lidt ekstra ;)

Hvad siger I til det?

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 09:56
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)