Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leder efter hjaelp ikke penge

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Calhoun GA. USA
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 84
Fra  travel-to-copenhagen.com Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle- i maa undskylde min stavning men jeg er bosidende i USA- saa bruger ikke Dansk tastetur, ej heller har jeg skrevet dansk i mange aar- saa min stavning baere ogsaa praeg af dette.

Jeg kunne godt taenke mig noget input om hvor langt man er kommet i Danmark naar det drejer sig om at bruge sin smartphone som POS.

Hvad jeg taenker paa her er at kunder i en foretning selv kan checke og betale for deres varer via deres telefon- dermed spare sig selv tid 

for at vaente i koe, og foretningen sparer penge paa have aabne kasser.

Jeg har selv arbejdet som " wireless engineer" i en stor supermarkeds kaede her i USA, og jeg ved at de arbejdede paa en loesning- men der var mange problemer forbundet med det.

Hav en god aften

Adam

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:25

mig bekendt ikke langt - det er meget få af den type service der findes. Du har DSB hvor du kan SMS bestille billet og den type, men egentlig betale varer i fysisk butik, som jeg ved man arbejder med, synes jeg ikke er langt. 

Da jeg mener kontanter vil være borte i al væsentlighed om 10-15, så behøves en anden løsning - mobil - eller RFID kort der let registres og bruges til betaling

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Calhoun GA. USA
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 84
Fra  travel-to-copenhagen.com Skrevet kl. 20:01

Tak for dit svar.... Jeg er enig med dig i at vi er ved at skifte til et pengeloest samfund i loebet af kort tid- baade paa godt og ondt :-)

Sagen er at alt teknologi for at lave en "full blown solution" er derude, og jeg har brugt lidt tid paa det seneste paa at stykke det sammen.

Jeg ved ogsaa at der er problemer involveret- hvor jeg arbejdede tidligere, roeg de feks ind i problemer med at de stregkode laesere der fandtes til Android og IPhone ikke var gode nok til at scanne stregkoder der ikke var perfekte, men alt i alt er teknologien for det derude.

Jeg har lavet en del research her i USA, men det meste ender i at jeg faar telefonopkald fra firmaer der for 700 USD vil undersoege patenter for mig,for at se om der er andre ligende ideer  Min holdning er at hvad de kan lave for 700 Dollars kan jeg  goere pa et par timer selv :-)
Jeg har som sagt arbejdet i den traadloese industri her i USA, saa jeg ved hvad der er derude, vidste bare ikke hvad der roerte sig i Danmark. Jeg ikke hoerer til de mannesker der mener at alt hvad der er i USA er det bedste. Sagen er at noget sagtens kan have eksisteret i en tid i Danmark uden at have faaet fodfaeste her i USA.

Min foerste tanke var at implementere RFID tagging, men det vil vaere utroligt tidskravende paa alle varer- jeg forstaar tanken med at goere det paa TV, Stereo anlaeg m.m ting der har en hoej pris, men at goere det paa en liter maelk vil vaere lidt overkill

Hvor ville det bedste sted at starte vaere ifoelge din mening vaere hvis jeg ville gaa vidre med min ide. Det vil kraeve nogen der kan implementere 2 faktor log in,paa en smartphone med software der allerede findes frit tilgaendeligt- jeg kan finde vej i JAVA, men langt fra nok til at lave en Android App. Min viden vil vaere i at implementere det i et traadloest netvaerk i foretningen, med en AAA server m.m., og stykke alle delene sammen.

Venligst 

Adam

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)