Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af firma konto

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

sbergs:

#Anders Helbo

Den konto du har, er det så en alm. privat konto eller en erhvervskonto?

Hej igen. Det er en erhvervskonto jeg fik oprettet. :)

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 17:18

sbergs:
Håber i kan hjælper.

Snup den her Danske bank ingen problemer

Tilmeldt 24. May 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:51

Har tjekket med danske bank, og det er faktisk en rigtig god løsning. Problemet er bare at det ville give mig nogle problemer rent privat, da jeg har forsikringer i alm brand, og de kræver gebyer for at opsige dem osv. 

Men har snakket med Nordea, og deres erhvervskonto skulle vist kun koster 100 kr. om året, uansat om man er privat kunde eller ej, men det vil de kontakte mig om imorgen.

Men det smarteste ville jo bare være at lave en privatkonto i min nuværende bank. De sagde at det ikke kunne lade sig gøre, når virksomheden er registreret med et CVR nummer? Og at der derfor ville kommer nogle problemer. Er vi enige om at "sælgeren" har prøvet at snyde mig til at købe en erhvervskonto til 650 kr i kvartalet eller har de ret i at der vil komme problemer med hensyn til SKAT eller andet?

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 17:55

Jeg bruger Jyske Bank, og fik uden problemer tildelt en ekstra "totalkonto", så jeg nu kan adskille min private økonomi fra firmaets. Det lyder - som de andre også nævner - som om, at du enten er ved at blive snydt, eller at banken har misforstået hvad du egentlig har brug for.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 17:55

sbergs:

Har tjekket med danske bank, og det er faktisk en rigtig god løsning. Problemet er bare at det ville give mig nogle problemer rent privat, da jeg har forsikringer i alm brand, og de kræver gebyer for at opsige dem osv. 

Men har snakket med Nordea, og deres erhvervskonto skulle vist kun koster 100 kr. om året, uansat om man er privat kunde eller ej, men det vil de kontakte mig om imorgen.

Men det smarteste ville jo bare være at lave en privatkonto i min nuværende bank. De sagde at det ikke kunne lade sig gøre, når virksomheden er registreret med et CVR nummer? Og at der derfor ville kommer nogle problemer. Er vi enige om at "sælgeren" har prøvet at snyde mig til at købe en erhvervskonto til 650 kr i kvartalet eller har de ret i at der vil komme problemer med hensyn til SKAT eller andet?

Danske bank kræver da ikke du overfører dine konti ?

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 18:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke så svært.... Du er et enkeltmandsfirma, derfor er du firmaet og firmaet er dig (og så kan de kalde kontoen hvad de vil.... Det allermest simple er bare at oprette en en almendelig konto mere, enten i samme eller et andet penge institut.. (jeg ville nok foreslå at lave kontoen i et andet pengeinstitut) og så bruge den nye konto til alt vedrørende firmaet.. 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:21

David Brodin Larsen:
Du er et enkeltmandsfirma, derfor er du firmaet og firmaet er dig (og så kan de kalde kontoen hvad de vil.... Det allermest simple er bare at oprette en en almendelig konto mere, enten i samme eller et andet penge institut..

YesLige præcis.

Tilmeldt 24. May 12
Skrevet kl. 18:23

#Johnny Nielsen

Jeg har lige snakket med dem, og der sagde de til mig at det var deres krav.

Hvorfor mener du at de ikke kræver det? :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 18:32

sbergs:

#Johnny Nielsen

Jeg har lige snakket med dem, og der sagde de til mig at det var deres krav.

Hvorfor mener du at de ikke kræver det? :)

Der plejer ikke at være nogle problemer med dem, har du noget i "ballasten" de ikke kunne lide ?

Tilmeldt 24. May 12
Skrevet kl. 18:59

Har en sund privatøkonomi og har ingen problemer haft økonomisk set med nogen banker, så der er intet problem der.

Men de spurgte heller ikke ind til det. De sagde bare hvad deres krav var. Jeg prøvede at presse dem, og sagde at jeg ikke havde mulighed for at flytte privatbank, så hvis jeg skulle have privatbank ved dem også, så kunne vi ikke lave en aftale. Og der var intet at gøre der. Det kan selvfølgelig også bare være en ukompentent medarbejder jeg fik fat i.

har du da selv prøvet det samme eller kender nogen der har, siden du kan sige det da?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)