Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad sker der når et ApS ikke afleverer regnskab?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

En leverandør der vil være partner på et projekt virker lidt usikker, og jeg kan se, at de generelt afleverer regnskaber langt inde i Juli. De har regnskabs år som kalenderår - så det skulle vel i princippet altid være inde ult Juni. Det betyder så også, at jeg ikke kan checke hans regnskab for 2011.

Hvad er egentlig konsekvensen hvis man ikke afleverer til tiden?

Hvor længe kan et ApS eller A/S trække afleveringen før erhvervsstyrelsen reagerer med tvangsopløsning

Hvis et ApS eller A/S bliver tvangsopløst og f.eks slet ikke laver (eller i alle fald afleverer) regnskab - hvad gør skat så for at kende dels firmaskat og checke evt. udbetalt løn til f.eks ejer eller andre?

Vi fravælger naturligvis samarbejdet når vi er usikre, men jeg synes alligvel det kunne være interessant at vide hvad konsekvenser er, at ikke at aflevere regnskab

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 14:19

Der er nok mange der først afleverer regnskab i juli.

Der er nogen der trækker den så langt de kan.

Jeg ville være ærgelig over at miste et godt samarbejde, bare p.g.a. forsinket indsendelse af årsrapport.

Det er jo ikke fordi der bliver sat himmel og hav i bevægelse bare fordi man lige er (i skrivende stund) 24 dage for sent ude.

Der er lige noget papirgang først.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 14:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En leverandør der vil være partner på et projekt virker lidt usikker, og jeg kan se, at de generelt afleverer regnskaber langt inde i Juli. De har regnskabs år som kalenderår - så det skulle vel i princippet altid være inde ult Juni. Det betyder så også, at jeg ikke kan checke hans regnskab for 2011.

Hvad er egentlig konsekvensen hvis man ikke afleverer til tiden?

Hvor længe kan et ApS eller A/S trække afleveringen før erhvervsstyrelsen reagerer med tvangsopløsning

Hvis et ApS eller A/S bliver tvangsopløst og f.eks slet ikke laver (eller i alle fald afleverer) regnskab - hvad gør skat så for at kende dels firmaskat og checke evt. udbetalt løn til f.eks ejer eller andre?

Vi fravælger naturligvis samarbejdet når vi er usikre, men jeg synes alligvel det kunne være interessant at vide hvad konsekvenser er, at ikke at aflevere regnskab

vh

Reglerne fremgår af Erhvervsstyrelsens hjemmeside

http://www.eogs.dk/sw39023.asp

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:31

det er naturligvis absolut heller ikke den eneste årsag - men da vi har visse info - som gør, at vi godt ville se nyeste regnskab, men ikke kan få det fra dem OG egenkapitalen var mistet helt i 2009 og yderligere minus i 2010 - ville det være godt at vide, om de faktisk er på rette spor i 2011 - så derfor

(og så er mine spørgsmål nok så generelle, bare for at vide hvad pokker skat egentlig gør, hvis et CVR som et ApS helt enkelt undlader at aflevere regnskab)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)