Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg kopiere tekst og billeder fra nettet til min egen side?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner.

Jeg tænker på at opstarte en fanside (For hvad, holder jeg hemmeligt lidt endnu). Men lakridsen her er: 

For at lave den fan side, had jet tænkt mig at indsamle ALT jet kan støve op rundt omkring, på mit valgte område, og samle det hele på ét sted. Dette samlede sted, findes ikke i øjeblikket. Men jeg tror, at det "mangler". 

Anyway - Kommer jeg til at få store problemer med noget Copyright? Såfremt jeg "låner" billeder og artikler fra andre sider. 

Eller er det lovligt nok, når nu det hele i forvejen ligger frit tilgængeligt, offentligt.

KRAM

Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 13:32

Webshipr gør det nemmere for webshops at sende pakker til deres kunder: http://bit.ly/2oSDZbD

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:32

Jeppson:
Anyway - Kommer jeg til at få store problemer med noget Copyright? Såfremt jeg "låner" billeder og artikler fra andre sider.

Ja det gør du sikkert.

Jeppson:
Eller er det lovligt nok, når nu det hele i forvejen ligger frit tilgængeligt, offentligt.

Nej, det er ikke lovligt at bruge tekster og billeder fra nettet, uden tilladelse fra rettighedshaveren.

Stor hilsen
/Brian

PS. Jeg har rettet din overskrift til noget mere sigende. 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 564
Fra  HD Trading Skrevet kl. 13:34

hej

det må du ikke

det er det skrevet masser af artikler om her på Amino

og selvom det ligger offentligt så er der nogen som har rettighederne

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 13:34

Kan siges meget kort: Du må ikke og vil få store problemer.

MEN. Der er billeder og tekster som man godt må kopiere, men så vil det stå på / ved dem om man må. 

Du skal så være opmærksom på -dublicate content- når man bruge tekster der allerede er brugt i forvejen.

Hvad du kan gøre er at købe rettighederne til billeder du finder (hvis dem som har dem vil sælge) eller få taget nogle nye billeder som så er dine egne. Teskter er det bedre du skriver nogen selv eller får en anden til at skrive dem (for at undgå dublicate content)

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 13:35

wow, jeg var for langsom :P

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:39

Under advancerede indstillinger på google:

Afgræns derefter dine resultater ud fra.. 
brugsrettigheder:

Der kan du vælge en række parametre, hvoraf flere af dem filtrerer indholdet, således du kun får ting frem, som du gerne må benytte. 

Endvidere kan du altid finde inspiration i tilgængeligt indhold... :) I hvor stort omfang må være op til dig selv - du kan altid krydstjekke med copyscape, om du er ude i DC

Men synes måske du bør ændre din tilgang til livet og arbejde - tidligere søgte du hjælp til at snyde med dine lektier, nu vil du have indhold serveret på et sølvfag Zip it! 

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 14:03

Hej Jacob. 

Tak for dit svar :) Det var brugbart, mht. brugsrettigheder på google. Det er en måde at sikre sig på, men hvordan sikrer jeg mig så at ophavsmændende ikke pludselig sætter copyright på, og knalder mig senere?

ÅH suk ;) Kender I det med, at man nogengange ville ønske, at man kunne slette sin fortid på Amino? :)

Jeg var et fjols, jeg var desperat og jeg gennemførte ikke klassen. At all! - Men det vidste jeg jo også godt :) Jeg er på ingen måde stolt over, at jeg bad om hjælp til at snyde. Jeg beklager, og ville ønske at jeg aldrig havde gjort det. Svært at forklare, hvad jeg gennemgik den gang...

Men mht. dette projekt, så kan det blive nærmest umuligt for mig, at skabe alt materialet selv. Jeg vil som sagt lave en fanside. Sæt nu den omhandlede Ronaldo. - Jeg kommer jo aldrig i nærheden af Ronaldo, og ville aldrig kunne skabe materiale til, at fylde en hjemmeside med guf om ham. Lige så, så kunne jeg jo ikke selv lave en bunke personlige interviews med ham, eller spørge ham hvor han køber sit tøj. Det stof, må jeg jo læse, researche og opsnuse mig frem til. Men hvis ikke jeg må citere, billedkopiere eller artikelhenvise til noget, så kan det jo ikke lade sig gøre. Men det ved jeg jo bare at det godt KAN alligevel - For der findes MANGE af disse niche sider...

Kan man dække sig ind ved feks at kildehenvise eller fraskrive sig rettigheder? 

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 14:05

Hahaha :D

Ikke desto mindre, så mange tak for dit svar.

Du siger "tekster, der allerede er brugt i forvejen". Ved du så hvad så, hvis jeg læser en artikel, og omskriver den til mine egne ord - Er det så min egen?

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 14:06

Mange tak for linket - Det vil jeg lige gennemlæse ;)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)