Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress themes og et spørgsmål vedr. Firebug!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et par begynder spørgsmål, som jeg håber nogen kan være behjælpelige med.

Først. Vil antallet af Themes man har installeret påvirke hastigheden på ens side? Jeg går ud fra at man kun kan have et theme aktiveret ad gangen. Men hvis man nu har 10 andre installeret vil dette påvirke performance? Jeg tænker i starten når man eksperimenterer med forskellige themes vil der jo ligge en del.

I forlængelse af det første spørgsmål så har jeg købt nogle themes, og når man installerer disse er de jo aldrig som i preview. Jeg kan se på diverse guides af Firebug er ret udbredt. Derfor har jeg hentet dette plugin. Men en ting jeg ikke ved er, hvis jeg retter i koden er det så blot et preview af hvordan det vil se ud, og så skal man bagefter kopiere det ind i de respektive sider, eller skriver den direkte i filerne?

Håber det giver mening. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 65
Fra  Webitall ApS Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Antallet af installerede temaer bør ikke have indflydelse på hjemmesidens performance.

Mht. Firebug skal du huske, at når du ser kildekoden for en side, er det jo det som hjemmesiden spytter ud, hvoraf noget er dynamisk indhold, andet er statisk HTML og CSS og lignende. Du kan derfor ikke bare copy/paste ind i hverken filer eller de respektive sider. De ønskede ændringer skal altså indsættes de rigtige steder.

MVH

Jakob

Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret!

Angående Firebug. Jeg er klar over, at hvis jeg f.eks. vil ændre noget forneden på siden, så vil det typisk være i footer og enhver ændring skal ske i footer.php. Det samme med alle andre ændringer, de skal foretages i de respektive filer.

Men hvad er Firebug? Viser den bare koden og giver et preview af hvordan en ændring vil se ud? Hvad sker der med den kode jeg redigerer i?

Fra Odense C
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Devilfish Media Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Firebug viser koden der bliver brugt af din browser til at vise siden i din browser. Det er ikke muligt at inspicere PHP filer. Du bruger Firebug til at se hvordan ændringerne vil se ud inden du rent faktisk foretager dem. Efter du har fundet ud af hvad du vil ændre finder du den pågældende CSS fil og laver ændringerne der.

Håber det gav lidt mening :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 65
Fra  Webitall ApS Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Mikael - du kan altså simulere ønskede ændringer til design osv. inden du implementerer

Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er med, tak for det.

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

I den nyeste version af WordPress (3.4) kan du teste temaer inden du installerer dem Smile

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)