Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg leder efter en maine coon kattekilling

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har nu brugt en halvarbejdsdag på at lede efter en maine coon kattekilling i malmö/københavn området, uden held :/.

Min kæreste fylder år om ca 2 uger og hun har i over et år plaget om at få en kat. så hun vil uden tvivl blive glad for sådan en "blød pakke" (nej jeg pakker den ikke ind ;))

Den må ikke være hvid, ellers er farve og køn ligemeget. og det skal være en raceren maine coon.

I min søgen fandt jeg ud af at opdrættere stiller krav til køberne så jeg skriver lige lidt om os.

Vi har en stor lejlighed og jeg arbejder hjemmefra så katten kommer ikke til at være alene.

Katten bliver en indendørs selskabs kat, så hvis opdrætteren vil have den steriliseret er dette ikke noget problem.

Jeg har ikke de store muligheder for at afhente, så jeg håber opdrætteren kan kører til københavn eller malmö for xxx kr.

Er der nogen som kender nogen, som kender nogen, som ke.... ?

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 08:16

Hej

Et godt råd. Du skal ikke købe en maine coon kat og have den permanent indendørs.... Du/I risikere at den splitter lejligheden ad, da maine coon har nogle jagt og "energi" gener som gør at den bare skal ud og koste hvad det vil.

Vi har selv haft katte i mange år bl.a. flere maine coon. Pt har vi en norsk skovkat og en maine coon. Hvis jeg var dig ville jeg finde en Raggdoll som er en kat der er designet til kun at være indendørs og den er også langhåret. (Så kan man diskutere om det er iorden at designe dyr til bestemt brug, men det er en helt anden snak)

Ved derfindes en opdrætter i kbh området.

Held og lykke med det uanset hvad I vælger

Mvh Kim

Tilmeldt 26. Oct 11
Skrevet kl. 15:45

Jeg takker for advarselen, men jeg holder fast i valget af maine coon..

Jeg mener alle katteracer har disse jagt gener, om den er kraftigere hos maine coon skal jeg ikke kunne sige.

Ligemeget hvilken kat man får er det vigtigt at den bliver aktiveret og får lov at bruge en masse energi. så det er bare vigtigt at købe det rigtige udstyr så møblerne og væggene ikke bliver 'byttet'

Tilmeldt 26. Oct 11
Skrevet kl. 01:36

Synes lige jeg vil opdatere min gamle tråd.

Jeg fik fat I en opdrætter en times kørsel fra malmø.

min kæreste fik lov til at vælge frit mellem 4 små kattekilinger.

Vores kat som hedder Maja er nu 6 måneder gammel. hun er en grå og hvid maine coon, meget social.

Den er selvfølgelig ikke altid lige sød, nogen gange når man står op og står på toilettet, halvt vågen sidder der en kat fast i benet på en - den har personlighed :)

den forstår godk når den gør noget forkert, men som så mange andre ignorerer den det.

et par gange om dagen kradser den på min dør og mijauer, så bliver man nødt til at lukke den ind ;)

som konklusion kan jeg sige at advarselen om at den ville være voldsom var korrekt, men den har nu ikke slået andet end edderkopper ihjel endnu. og det er helt klart det værd. den er meget mere social end den er "ond" - i virkeligheden vil den jo bare lege. den kommer tit med et legetøj i munden og ligger det i skødet på en, så kaster man det væk og så bliver det leveret tilbage

en maine coon kan helt klart anbefales.

Tilmeldt 26. Oct 11
Skrevet kl. 01:42

lige en tilføjelse: jeg købt et kradsetræ for 2k, den er næsten kradset i stykker og den sover på den hver dag.

Det betyder så at vores vores sofa ikke er kradset i stykker. Den har bl.a. og smadret end del af det legetøj vi købte. men møblerne er "safe"

Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 06:15

Har selv haft 2 main coons, en hand og en hund.

De splittede kun deres kradse træ af. Dog ville de gerne op på bordene eller lige se om de kunne stjæle ens mad, men det er charmen.

Engang i mellem er det ligesom at have en hund.

Alt i alt syntes jeg main coon er et godt valg, dog vil de have deres vilje, mon ikke du også har oplevet de står og vil ind af døren og ikke giver op før du åbner?

Men husk er ude, main coon lever stadig vildt, kan dog ikke lige huske hvilket land det er .

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)