Hej, Jeg har nu brugt en halvarbejdsdag på at lede efter en maine coon kattekilling i malmö/københavn området, uden held :/. Min kæreste fylder år om ca 2 uger og hun har i over et år plaget om at få en kat. så hun vil uden tvivl blive glad for sådan en "blød pakke" (nej jeg pakker den ikke ind ;)) Den må ikke være hvid, ellers er farve og køn ligemeget. og det skal være en raceren maine coon. I min søgen fandt jeg ud af at opdrættere stiller krav til køberne så jeg skriver lige lidt om os. Vi har en stor lejlighed og jeg arbejder hjemmefra så katten kommer ikke til at være alene. Katten bliver en indendørs selskabs kat, så hvis opdrætteren vil have den steriliseret er dette ikke noget problem. Jeg har ikke de store muligheder for at afhente, så jeg håber opdrætteren kan kører til københavn eller malmö for xxx kr. Er der nogen som kender nogen, som kender nogen, som ke.... ? |
Hej
Et godt råd. Du skal ikke købe en maine coon kat og have den permanent indendørs.... Du/I risikere at den splitter lejligheden ad, da maine coon har nogle jagt og "energi" gener som gør at den bare skal ud og koste hvad det vil.
Vi har selv haft katte i mange år bl.a. flere maine coon. Pt har vi en norsk skovkat og en maine coon. Hvis jeg var dig ville jeg finde en Raggdoll som er en kat der er designet til kun at være indendørs og den er også langhåret. (Så kan man diskutere om det er iorden at designe dyr til bestemt brug, men det er en helt anden snak)
Ved derfindes en opdrætter i kbh området.
Held og lykke med det uanset hvad I vælger
Mvh Kim