Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til valg af hjemmeside løsning

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Apr 12
Indlæg ialt: 4
Fra  Ældre IT Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

En ven og jeg har for nyligt startet egen virksomhed. Vi står nu i den situation at vi skal have udviklet en hjemmeside.

Vi har tidligere arbejdet lidt med wordpress, men føler at det måske ikke er den rigtige løsning til dette projekt. Derfor spørg vi nu jer hvad i ville forslå.

Der er en del krav for siden:

*Siden skal være brugervenlig både for os men også kunden.

*Det skal være muligt at installer en designet template/theme på siden.

*Det skal være muligt at integrer følgende: bruger-system, "plus-kunder", betaling, forum, videoer og lign. 

*Siden skal tåle en del trafik og brugere. 

Dette er de hovedelementer vi lige kan komme på. I nogen grad kan man sige den i opbygningen skal minde lidt om Amino, dog ikke så stor. 

Vi håber at det ikke er ren volapyk. Er der nogle som kan forslå nogle gode løsninger, samt en pris idé?

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 20:43

Hej Anders, tillykke med jeres nye virksomhed :)

Skynd dig at skriv hvad for en branche i er I. For det har nemlig stor betydning for hvad I bør vælge.

Wordpress kan jo umiddelbart de ting i kræver. Skal I sælge adskillige varer dagligt, eller skal I måske levere tjenester ?

Joomla er en portalløsning, den er bred og understøtter adskillige seksioner, kategorier og brugere

Drupal giver Joomla kamp til stregen.

Wordpress er skarp til blogging og en-til-mange vidensdeling

Magento og Prestashop er skarpe til at lange varer over disken.

De fleste kan formentlig udvides med "plus-kunder", afhængig af hvad der ligger i det og alt det andet I går og savner.

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 12
Fra  Ældre IT Skrevet kl. 21:06

Mange tak for dit svar Simon.

Vi er en it-konsulent virksomhed, som skal have en online afdeling. 

På hjemmesiden skal brugerne betale for et abonnement, hvorved de får en masse fordele og bla. kan kommunikere med os. 

Håber det er beskrivelse nok, ellers råb højt :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 21:17

Hej igen

Jeg ville nok springe på noget Drupal eller Joomla med den begrundelse at de er de mest alsidige systemer. Det lyder som om, at I skal bruge et betalingsmodul og et godt og brugervenligt supportmodul, hvor man nemt kan få fat i jer. I vil have godt af en second opinion, men indtil da synes jeg, at I skal kigge på, hvilke tilgængelige udvidelser der er til de to nævnte systemer.

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 12
Fra  Ældre IT Skrevet kl. 22:27

Det lyder som en god plan. Vi vil gå igang med at undersøge de forskellige muligheder under de 2 systemer.

Andre som kan byde ind? 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:55

Anders:
Andre som kan byde ind? 

Ja helt klart..

I kan også kigge på Umbraco som også er open source men som er lavet i .NET. Her er der dog ikke nogle design-templates du kan downloade og installere fordi det er meget nemt at implementere et design som er lavet til jer. Det er også muligt at tage et design-template fra andre systemer og lægge det ind, men så skal man vide hvad man gør.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 12
Indlæg ialt: 28
Fra  Awork webbureau Skrevet kl. 11:00

Hej Anders,

Jeg kan forstå på dig, at du har erfaret dig med WordPress. Jeg arbejder selv med WordPress og synes, at det er et CMS som er utrolig brugervenligt så snart du bare har vænnet dig til det. WordPress kan meget mere end man umiddelbart lige skulle tro ved første øjekast.

Ved hjælp af WordPress kan du sagtens integrere de ting i gerne vil. Læs gerne lidt om hvordan WordPress er på min hjemmeside.

Har du brug for hjælp er du/I velkommen til at skrive :)

Mvh. Allan

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 12
Fra  Ældre IT Skrevet kl. 13:04

@Niels

Mange tak, vil jeg prøve at se lidt nærmere på. 

@Allan

Jeg vil give dig ret i at wordpress indeholder mange muligheder, så kunne være sjovt at høre hvilken tilgang du ville vælge. 

Skriver en PB til dig. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 12
Indlæg ialt: 28
Fra  Awork webbureau Skrevet kl. 14:17

Hej Anders,

Jeg har svaret tilbage til dig og ser frem til at høre fra dig :)

Mvh. Allan 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)