Hej Amino – Jeg går med en lille drøm om at flytte til Tyskland (Frankfurt), men jeg syntes det er et stort spring og vil gerne have styr på alt det praktiske, så jeg ikke ender med at sidde i klemme. Lidt om mig: Jeg er 24 år og færdiguddannet finansøkonom (en kort videregående overbyggelse på HHX). Sprogligt kan jeg dansk og engelsk meget godt, men har et tysk der ligger på turistniveau. Mit mål er at flytte til Frankfurt og skabe en stabil hverdag. Det med at skabe en stabil hverdag ligger i meget højt prioritet for mig. Jeg har en kammerat, som er født og opvokset i Frankfurt, som har tilbudt mig et værelse i vest delen af byen, så boligforholdet er på plads. Praktiske: Det der holder mig tilbage er følelsen af at stå på en springvippe i svømmehallen, hvor man er ikke er sikker på om man tør springe eller skal kravle ned af trappen igen. - Hvilke praktiske ting, bør jeg være opmærksom på? - Hvad med arbejde, hvordan er jobmulighederne med engelsktalende jobs? (jeg har en følelse af at Frankfurt er en meget international by)(Jeg skal jo have et job, for at kunne leje det værelse) |
Hej
Fedt initiativ du har valgt at tage. Dog bor jeg ikke selv i Tyskland, men vil råde dig til at tage fat i Kristoffer Hjerrild her fra Amino. Han er selv flyttet til Flensburg og har en forretning kørende derfra. Han burde kunne besvare dine spørgsmål.