Hej SEO-kyndige folk Jeg har overtaget udviklingen og tilretningen af nogle sider som et andet firma har udviklet størstedelen af men efterfølgende er blevet droppet. De har lavet noget jeg aldrig selv kunne finde på; nemlig at starte overskrifterne med H3 og så arbejde nedad ( H4, H5 og H6 ). Ser man bort fra tallene er det rigtigt bygget op med en enkelt H3, få H4 og til tider nogle H5. Umiddelbart var min tanke at det ikke betyder noget da søgemaskinerne jo ser det "oppefra" og dermed bare antager at H3 er det vigtigste, H4 næstvigtigst osv. Eller hvad? Er det vigtigt at holde det fra toppen med H1, H2, H3 osv? |
Hej Ulrik,
H1 er ment som den overordnet titel på en given side - altså noget som der kun bør eksistere 1 af per side.
H3 derimod er jo vægtet langt mindre, hvilket struktur- og SEO mæssigt betyder at dette er en mindre vigtig overskrift på siden i forhold til H1-titlen.
At stride imod standarderne synes jeg personligt er dumt. Især når der er tale om ens rankings i søgeresulaterne...
Her kan du måske få en smule svar på vigtigheden af de forskellige former set ud fra correlation & survey:
http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors#metrics-6