Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lån til vindmølle?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

jeg har idag set et opslag med en vildmølle fra år 2000 som var sat til salgt. møllen er en 1,5 mw mølle som står i tyskland. møllen koster 10 mio. og angiveligt skulle den give et rentefradrag på 2,5 mio årligt. det synes jeg jo lyder helt vildt, og måske for godt til at være sandt?

er der nogle som har investeret i store vindmøller, eller ved lidt om det, som kan fortælle mig hvordan det hænger sammen?

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 22:10
Hej Allan Jeg er næsten sikker på at det er den skattemæssige afskrivning der udgør 2,5 mio. kr. og ikke rentefradraget. /Banditten
Tilmeldt 1. Jan 12
Skrevet kl. 05:57
Hvilke fordele giver det at afskrive? Det man i bund og grund gør, er vel at dække sig ind for værditabet af eks. En vindmølle?
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:24

Jeg ville holde mig fra disse projekter hvor det kun er udbyder der tjener kassen. 10 mio for en 1,5 Mw mølle som er 12 år gammel er ikke en fair pris Smile

Men der er masse investerings projekter i Sol og vind i Spanien og Tyskland.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Disse projekter er skruet sådan sammen at man giver en overpris, og så kan financere projektet på Statens regning. Hold dig langt fra sådan nogle projekter.

Tilmeldt 1. Jan 12
Skrevet kl. 06:58
Hvordan kommer man så igang med at investere i vind, uden at blive taget i røven?
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 08:20

Den billigste måde er at du selv finder en placering til en vindmølle, indhenter tilladelser mv - og derefter køber direkte hos vindmølleproducenten. Når man køber et færdig projekt tjener udbyderen en pæn sjat på, at have gjort forarbejdet for dig.

Tilmeldt 3. Jan 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:40

Det er stort set umuligt at få tilladelse til en vindmølle:

Vindmøller er faktisk en helt fantastisk invistering, bla. ringkjøbing landbobank har lån hvor man betaler tilbage "som vinden blæser"

For år tilbage lavede man en udskiftnings ordning, man ville hellere have få store møller end en masse små, man kunne derfor hvis man var ejer i en lille mølle bruge skrotningsbeviserne til at få en højere afregningspris på strømmen i det nye projekt.

er man andelsejer i et laug, så kender man næsten med sikkerhed sin tilbagebetalings tid, godtnok blæser det nogle måneder 10% mere end budgeteret, andre lidt mindre, hovedsagen er dog at risikoer som reperationer og fejl kan man forsikre sig ud af, ligeledes er en drifttabs forsikring også en mulighed.

og ja, der er da nogle røverhistorier om solpaneler i spanien, vindmøller i tyskland mm. som kan sidestilles med skibsanparter i 80erene. men der er også mange seriøse projekter, især i danmark, de er bare forbandet svære at komme med i, oftest er det nogle der i forvejen har en mølle der søger tilladelse til endu en, derefter udbyder de anparterne i egne rækker og skulle der være enkelte anparter tilbage, ja så har en et famillie medlem, nabo eller lign. som køber de sidste.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:47

Jeg kan også meget varmt anbefale både tyskland og spanien. De har virkelig lavet nogen tiltag der gør det yderst attraktivt at smide sine penge i det.

Tilmeldt 1. Jan 12
Skrevet kl. 01:18

har du investeret i noget af det?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)