Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr skattefradrag

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 13. Mar 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg invistere 150.000 i udstyr til min virksomhed, så kan jeg trække 25% fra i skat hvert år. Det vil give et årligt fradrag på 35.000.-

Jeg er i tvivl om den faktiske økonomiske vinding i det. Vil det betyde 35.000 "mere" udbetalt, eller er det kun halvdelen af de 35.000 jeg vil få udbetalt mere som skattefrit?

Mvh.

Stefan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Stefan Dahl Langstrup:
Jeg er i tvivl om den faktiske økonomiske vinding i det. Vil det betyde 35.000 "mere" udbetalt, eller er det kun halvdelen af de 35.000 jeg vil få udbetalt mere som skattefrit?

Du får ikke 35.000 mere udbetalt. Du "nedsætter" din indkomst, således at skatten beregnes på et lavere grundlag. Så ja det er kun godt halvdelen som er værdien.

/Henrik

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:57

Hej Stefan,

Stefan Dahl Langstrup:

Hvis jeg invistere 150.000 i udstyr til min virksomhed, så kan jeg trække 25% fra i skat hvert år. Det vil give et årligt fradrag på 35.000.-

Jeg er helt enig med Henrik, hvis der er tale om, at du vil afskrive på udstyr for 150.000 kr. med 25% årligt.

Men hvis dit spørgsmål derimod skal forstås således, at du køber straksafskrivningsberettiget udstyr for 150.000 kr., og du driver et selskab med 25% beskatning.

I så fald er der tale om, at du får 37.500 kr. mere i hånden efter skatten er betalt.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Mar 10
Skrevet kl. 14:00

Foreløbig tak til jer begge!

Jeg driver en fotografvirksomhed, om det er straksafskrivningsberettiget ved jeg ikke. Kan i kort forklare, hvad der er straksafskrivningsberettiget?

Og et selskab med 25% beskatning! Findes det i DK?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:07

Stefan Dahl Langstrup:

Kan i kort forklare, hvad der er straksafskrivningsberettiget?

Alle aktiver op til en pris på 12.300 kr. kan straksafskrives. Derudover er der enkelte køb, som også kan straksafskrives uanset beløbet, eks. software.

Stefan Dahl Langstrup:

Og et selskab med 25% beskatning! Findes det i DK?

Alle selskaber betaler kun 25% i skat.

Det betyder dog ikke at du kan bruge pengene privat bagefter - de kan kun bruges i selskabet. Skal de trækkes ud privat, så er det samme beskatning som du kender til i dag.

...og ud af dit svar kan jeg se, at Henrik havde fanget det rigtige svar til dig i første hug. Yes

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 16:42

Stefan Dahl Langstrup:

Hej Stefan

Du skal også være opmærksom på, at der ikke er tale om et årligt fradrag på 25% af 150.000 kr. Der er tale om en saldoafskrivning. Du kan derfor hvert år afskrive 25% af den til enhver tid værende restsaldo.

1. år kan du afskrive 25% af 150.000 kr. = 37.500 kr. (der kan tages i fradrag år 1). Herefter er der 112.500 kr. tilbage på saldoen at afskrive på.

2. år kan du afskrive 25% af de 112.500 kr. = 28.125 kr. (der kan tages i fradrag år 2). Herefter er der 84.375 kr. tilbage på saldoen osv., osv.

Dvs. hvis du ikke køber nye driftsmidler, som kan afskrives, vil dit fradrag, hvert år blive lidt mindre end det var året før.

Med venlig hilsen

Esben Christensen
Rådgivningsfirmaet Esben Christensen
www.esbenchristensen.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Mar 10
Skrevet kl. 16:47

Hvor er det fantastisk med alle de gode svar! Dvs så sige at så længe der er underskud, og derfor ikke trækkes noget ud, så er det kun 25 % skat!

Det er vist godt det er min revisor der tager sig af mit regnskab :-0

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 16:49

Hej Stefan

Den forstod jeg ikke.

Du skal ikke betale skat, hvis du har underskud.

Med venlig hilsen

Esben Christensen
Rådgivningsfirmaet Esben Christensen
www.esbenchristensen.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Mar 10
Skrevet kl. 17:03

Ha ha, hold kæft hvor må jeg fremstå spm en tumpe. Jeg er heldigvis fotograf, ikke revisor, men det var vist klogt af mig at hyre en til gengæld:-)

Tal for din tid!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)