Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruge referrer i .htaccess til at sortere i besøgende?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et hjemmeside projekt, hvor besøgende kun skal kunne se indholdet, hvis de kommer fra en bestemt URL. Dem der ikke kommer fra denne URL (denne URL kan blot være et domæne og behøver ikke være mere specifik end dette), skal sendes videre til en anden side.

Altså: kommer en besøgende fra domæne1.dk kan vedkommende se indholdet - kommer den besøgende ikke fra domæne1.dk videresendes denne til domæne2.dk

Kan det gøres med .htaccess og er der evt. en bedre måde at gøre det på? Uanset: hvordan gør jeg? :-)

På forhånd tak.

MVH

Thomas

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:25

Hej Thomas,

Ja, det kan da bestemt gøres via htaccess. ... Afhængig af hvilke rettigheder du har til webserveren. Du kan også gøre noget tilsvarende fra din server-side kode.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:37

Lars Nielsen:
Ja, det kan da bestemt gøres via htaccess. ... Afhængig af hvilke rettigheder du har til webserveren.

Så vidt jeg ved, så har jeg adgang til .htaccess :-)

Er der noget sted, jeg kan finde koden - eller er jeg så heldig du har noget liggende?

MVH

Thomas

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 12:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Måske kan du bruge denne.

 iPhone 6

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 13:00

Du skal være klar over at det er teknisk svag løsning.

Oplysninger om hvor brugeren kommer fra (referer) hentes fra brugerens browser, og du har derfor 2 usikkerhedsmomenter:

En bruger kan ændre i referer.

Det er ikke sikkert at brugerens browser deler oplysninger om referer, og vil derfor blive dirigeret til den forkerte hjemmeside.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02

Heine:
Måske kan du bruge denne.

Takker :-)

MVH

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:03

AnyFellow:

Oplysninger om hvor brugeren kommer fra (referer) hentes fra brugerens browser, og du har derfor 2 usikkerhedsmomenter:

Det er ikke sikkert at brugerens browser deler oplysninger om referer, og vil derfor blive dirigeret til den forkerte hjemmeside.

Tak for info - hvordan laves der en stærkere løsning? Jeg har ikke adgang til referrer domænet, men har php og mysql til rådighed. Kan man lave noget her, som er bedre end .htaccess?

MVH

Thomas

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 13:07

Det er en af de mere simple opgaver at lave, men du har fået svaret:

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} !www.domaene1.dk$ [NC]
RewriteRule ^(.*) http://www.domaene2.dk/$1 [L,R=301]

RewriteCond = Hvis host ikke (!) er www.domaene1.dk

RewriteRule send alle requests med 301 redirect - til http://www.domaene2.dk/ 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 13:15

AnyFellow:

Det er nok begrænset hvor mange der gider rette - samt har intelligensen til det..? Hvis det er en hardcore programmør site med Linux eksperter er der måske noget at bekymre sig om, men er det almindelige surfere og dit indhold IKKE er personlig kritisk, syns jeg måske det KAN være en overkill løsning at lave det.
Alternativt er begge domæner på samme server? Så kan du lave noget $_SESSION shared mellem de to forskellige domæner. så bliver det straks meget mere sikkert sammen med den ovenstående løsning - in my opinion er den dog nok til små hacking ligegyldige opgaver.
Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 13:18

Når du ikke har adgang til referer-domænet er .htaccess den eneste mulighed du har.

Som allerede skrevet er det også en fin løsning, under forudsætning af det ikke er speciel kritisk hvem der får adgang til data.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)