Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-tekst?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er kommet i tvivl. Jeg er i gang med at skrive et par SEO-tekster om tøj til kvinder. Problemet er så, at der er 2900 søgninger på undertøj til kvinder, men 19000 på undertøj. Der risikerer man så til gengæld at få en del "fejlopslag."

Mit spørgsmål er, om den bedste strategi er at satse på "undertøj til kvinder" eller bare "undertøj?"

Smile

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 08:59

Min tanke er at hvis du fokuserer på "undertøj til kvinder" vil dine tekster have mulighed for at dukke op i begge søgeresultater og du vil kunne øge din chance for at blive set.

Men jeg er ikke SEO ekspert, så jeg følger lige med på dit indlæg, så jeg kan blive lidt klogere :)

Med venlig hilsen 
Kathrine Svendsen,
Danhost 

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra København Ø
Tilmeldt 5. May 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 08:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når du optimerer din tekst til søgeordet "undertøj til kvinder" så kan du ikke undgå at teksten også bliver optimeret til søgeordet "undertøj", eftersom det er en del af det førstnævnte søgeord.

DU skal blot sørge for at nævne ordet "undertøj" uafhængigt af "til kvinder" et par gange afhængigt af tekstens længde.

SEO er herligt, er det ikke... :-D

Mvh Daniel Nielsen
- marketingmedarbejder hos online marketing bureau Atak Advertising & Marketing

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 65
Fra  Webitall ApS Skrevet kl. 09:01

Hej Marianne

Det ene behøver ikke udelukke det andet, idet du jo skriver "undertøj" hver gang du skriver "undertøj til kvinder". Det vil alt andet lige være en større opgave at ranke godt på det mere generiske søgeord "undertøj" end en mere specifik søgning på "undertøj til kvinder". Hvis du ranker godt på førstnævnte, vil du sikkert få en masse besøg, og på det sidstnævnte, vil du givetvis have en bedre konverteringsrate, da denne søgning er mere specifik.

Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 12:00

Tusind tak for jeres svar, det var også min første tanke. Nu hvor jeg har jer: Jeg har fået at vide, at man ikke skal "føre sit søgeord ud" fra sin side via ankerteksten

Men hvis jeg nu skriver om undertøj til kvinder, idet jeg linker til et salgssted - er det så at "føre søgeordet ud," hvis jeg linker fra teksten som fx: Se det eksklusive XXX undertøj, idet der linkes fra XXX undertøj? Eller hvordan kringler man det ellers bedst, da søgeordet ofte er del af produktnavnet?

Eller betyder det måske ikke noget, at man fører ordet ud, når man kommer frem til det rigtige salgssted? 

Mange tak igen :)

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 15:10

Du kan jo evt. skrive: se det lækre undertøj fra xxx her - og så lade ordet her være ankertekst til det udgående link. Så er der i hvert fald ikke noget at gå fejl af. Kunne jo også være, at du på et tidspunkt selv vil skrive noget mere om xxx undertøj - og så er det jo allerede på plads, at du ikke linker ud med den ankertekst.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)