Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betyder følgende termer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Der findes muligvis en oversigt over dette et sted, i så fald vil jeg blive meget glad for et link.. Og hvis ikke håber jeg en af jer kan hjælpe mig med at tolke følgende terminologier fra Alibaba.com hvor jeg er i gang med at bestille nogle produkter til en ny webshop-idé.

Den første er "Shipping Terms", hvad betyder de forskellige og hvad bør jeg vælge hvis jeg skal have sendt noget til Danmark fra for eksempel Kina?

Den næste er "Payment Terms", igen samme spørgsmål?

Pft. tak for hjælpen.

Mvh. Lars

Mvh. Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:55
Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 21:04

Hej Henrik,

Tak for det raske svar. Bør jeg så bare vælge standardindstillingerne FOB og T/T hvis jeg skal bestille nogle produkter "på helt almindelig vis"? så at sige :)

Mvh. Lars

Mvh. Lars

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12917
Skrevet kl. 18:20

Henrik Koudahl:

L/C - letter of kredit (garanti) 

L/C står for Letter of kredit og kan være en garanti eller som i dette tilfælde en Ramburs.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 18:28

Lars:
Bør jeg så bare vælge standardindstillingerne FOB og T/T hvis jeg skal bestille nogle produkter "på helt almindelig vis

Hvad du bør vælge er svært at sige, for det afhænger af varens værdi og godsmængden der skal fragtes. Er der tale om f.eks en lille godsmænde vil som skal flyves hjem med kurer vil FOB ikke være løsningen.  ligeledes kan T/T ikke anbefales ved store beløb der vil et L/C være mere hensigtsmæssigt.

Men som udgangspunkt vil jeg Sige at FOB og T/T er et ok valg til at starte med.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34

Ravn:

L/C står for Letter of kredit og kan være en garanti eller som i dette tilfælde en Ramburs.

ikke uenig, men når nu remburs var næste mulighed på listen tog jeg det som garanti. Der er vel ingen mening i at nævne remburs to gange?

/Henrik

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 19:24

Henrik Koudahl:
ikke uenig, men når nu remburs var næste mulighed på listen tog jeg det som garanti. Der er vel ingen mening i at nævne remburs to gange?

Hej Henrik

Hvis det er D/P  (dokuments against payment) du mener så er det ikke en ramburs men det der på dansk hedder bankinkasso som er noget lidt anden end en Ramburs.

http://www.sydbank.dk/erhverv/betalinger/udenlandske/udbetalinger/inkasso/flere-fakta/

Det er altid værd at huske på disse ord fra et kinesisk firma:

There is no payment method that is perfectly safe to both the importer and supplier at the same time. But, we still have got to do business, right? So, we hold it's crucial to develop a long-term relationship with our customers based on mutual trust.

www.binocularschina.com/guide/payment.html 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:53

Ravn:
There is no payment method that is perfectly safe to both the importer and supplier at the same time. But, we still have got to do business, right? So, we hold it's crucial to develop a long-term relationship with our customers based on mutual trust.

Big Smile

En gang på 12 år ha jeg lidt tab ved eksportkøb. En overførsel til den pågældende mægler ville ikke gå igennem - ringede fik et nyt kontonummer - som viste sig at være konens (min betaling dækkede et hul på kontoen) - Mægleren kunne ikke betale for varen for banken havde jo hapset dem.....

Men ja - tillid er godt - kontrol er bedre....Wink

/Henrik

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)