Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi SKAL bande noget mere...

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er din holdning når det ikke er forretning Hans?

Jeg kunne aldrig finde på at bande, når jeg arbejder/sælger.... det er et spørgsmål om situationsfornemmelse.

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jo og det har de held med. Der skal være nogen der siger STOP! Ikke længere... 

For mig har det intet med at være snerpet at gøre. Det er jo ligefremt pinligt når enkeltpersoner eller firmaer konkurrerer i "how low can you go"!

For mig svarer det til at firmaer krøller deres LOGO og værdier som om de intet var værd...Så det er da helt fint at du tager emnet op;)

BH

Lars

ztrong:
Er der ikke et Teleselskab som nu forsøger at signalere, at vi skal tale ordentligt??

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

ztrong:

Er der ikke et Teleselskab som nu forsøger at signalere, at vi skal tale ordentligt??

Jo, Call Me forsøger at lave noget viralt ad den vej.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Boysen:

Hvad er din holdning når det ikke er forretning Hans?

Så er jeg så fucking ligeglad, at min røv bliver flænset og sendt direkte ad helvede til som en voldbollet luderfisse, der er træt af at kneppe.

... eller noget...

Eder og forbandelser har en forstærkende effekt på sproget. De er jo netop KRAFTudtryk. Hvis man misbruger dem, tager man kraften ud af dem, hvorimod én, som ikke normalt bander, har lettere adgang til at udnytte denne sproglige dynamik. Martin Thorborg skal fandenfisme langt frem i skoen for at forskrække mig med en ed, hvorimod dronningen vil kunne fordoble omsætningen på visse magasiner ved et enkelt lille "s'gu".

Her er et glimrende eksempel på én som udnytter den ekstra dynamik til at belyse sin aktuelle sindstilstand.

Venlig hilsen

Hans

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ligger ganske enkelt ikke til min personlighed eller min professionalisme i min virksomhed. Kender I nogen der har held med disse virkemidler - de må jo virke siden det sælger, og sælger fremgangsmetoden bliver de ved... Måske pga den hårde kunkurrence? " Vind eller forsvind" ?

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Enig. At bande er lige som at slå. det er et udtryk for at man ikke har magt over situationen, og derfor må ty til de grove metoder for at få kommunikeret hvad man gerne vil have frem.

Det er da i orden at bande, men det hjælper jo ikke på noget. Folk bliver jo ikke mere føjelige når de bliver bandet ad. Man går ofte i forsvarsposition eller bliver angribende når man bliver truet/bandet ad, så derfor forsvinder muligheden for dialog.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ejvind:

Enig. At bande er lige som at slå. det er et udtryk for at man ikke har magt over situationen, og derfor må ty til de grove metoder for at få kommunikeret hvad man gerne vil have frem.

Det er da i orden at bande, men det hjælper jo ikke på noget. Folk bliver jo ikke mere føjelige når de bliver bandet ad. Man går ofte i forsvarsposition eller bliver angribende når man bliver truet/bandet ad, så derfor forsvinder muligheden for dialog.

Nu er det vel også muligt at bande "positivt"?

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejvind:
det er et udtryk for at man ikke har magt over situationen

Just precis, Ejvind;) Og når dømmekraften vakler er det nemt at såre sine omgivelser - og det var så den dialog!

BH

Lars

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
Nu er det vel også muligt at bande "positivt"?

OK Boysen...noget i retning af "skide godt arbejde"! Nej det kan da kun klinge positivt;)

Lars

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske skal vi bare hver især, være mere bevidste om vores sprog og om hvordan vi udtrykker os skrifteligt og mundtligt. Som der er skrevet tidligere - bruge sproget med omtanke. Jeg ved lade andre om at bande mm. Men det er ikke mit behov. Så blot en tråd der skal gøre os mere bevidste...

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)