Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med: Redirect - htaccess. 301, osv? UnoEuro-bruger.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino,

Jeg er i gang med en dansksproget hjemmeside, som er placeret i en subfolder på et .com-roddomæne.Hvis man besøger roddomænet, vil man mødes med en 'Under construction'-side, da jeg ikke vil ramme det internationale marked endnu.

Planen er, at jeg også vil købe et .dk domæne, som skal videresende trafik til .com/da/.

Nå, men udfordringen ligger i, at jeg har planer om at viderestille al trafik der lander på www, til domænet uden www, for at undgå duplicate content.

Det havde jeg i første omgang gjort fra UnoEuros kontrolpanel, under 'DNS administration'. Her valgte jeg at al trafik fra www sendes til uden-www.

Jeg havde først installeret en WordPress i /da/, og efterfølgende en på selve roddomænet. Nu ligger problemet så i, at hvis jeg besøger min side med www.hjemmeside.com foran, ja så sender den mig videre til hjemmeside.com/da/. Jeg vil jo bare have den sendes til hjemmeside.com.

Jeg kan umiddelbart se at jeg har to htaccess-filer - en i roden, og en i /da/-installationen der ser således ud:

DA:

# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /da/
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /da/index.php [L]
</IfModule>

# END WordPress

og i roden:


# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>

# END WordPress

Hvad er det liige jeg gør forkert, som sender mine besøgende på www.hjemmeside.com til hjemmeside.com/da/ ?

Bonusspørgsmål:

Når jeg nu en gang i fremtiden skal have en dansksproget hjemmeside, samt en engelsksproget i roden - hvordan undgår jeg så duplicate content? Eller er det ikke DC, da det ene er på engelsk og det andet er på dansk, trods ens billeder og informationer?

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke gennemskue hvad der sker, men det virker som et meget besværligt setup du er ved at lave. Jeg kender ikke Wordpress, men der burde da være mulighed for at lave flere sprog.

Hvis ikke så ville Joomla være et bud.

Hvis det hele er samlet, er det nemmere at administrere, og du behøver kun et domæne, og hvis du gerne vil have .dk og .com så er det også nemmere. Det andet bliver træls at vedligeholde.

Teddy

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm.. Jeg ved ikke om jeg har forklaret det rigtigt, siden du synes det er besværligt.. Det kan også godt være, men for at opsummere - så ser opbygningen sådan her ud lige nu:

1 WordPress installation i roden af hjemmesiden, med et .com-domæne. Denne har lige nu et 'Under Construction'-theme installeret, og er tiltænkt at gå i luften om et års tid.

1 WP-installation i /da/-folderen på roden, som er den primære side som skal være henvendt til det danske marked. Til denne vil andre .dk-domæner også pege.

Ideen er så, at alt der er fra min /da/-side, en dag når der skal ekspanderes, så skal kopieres over på .com-WP-installationen.

Er det helt hen i vejret det jeg har gang i?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du burde nok se på WordPress Multisite, det giver nemlig 1 installation.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan jeg godt se.. Jamen jeg har installeret det hele forfra, med en Multisite. Det er lidt nemmere :)

Nu er problemet dog stadig, at hvis jeg vil ind på:

www.hjemmesiden.com

- Så redirecter den til: hjemmeside.com/da/.

Er det i htaccess-filen at jeg skal ændre det, eller i DNS Administrationen af mit produkt i UnoEuro.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må selv have valgt at den skal gå til /Da mappen på et tidspunkt. Eller må du have fat i unoeuro.

Når du nu har fået mulighed for flere sprog, er det det smartest at alle dine url'er går til den samme forside, og hvis man så vælger et sprog der ikke er klar, så får man en under construktion side.

Teddy 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)