Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugervenlighed contra Googleplacering ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i gode hjælpere..

Jeg er nød til at tage jer med på råd igen Confused

Vi står for at skulle lave en ny portal, hvor vi skal have flyttet dele af vores egen side over på.

Vi har forespurgt en i vores netværk om en løsning, som vil kunne gøre arbejdsgangene betydeligt nemmere en nu.

Alt hvad der ligger af reservedel og billeder på vores nuværende side - www.reparo.dk - laver jeg idag fuldstændig manuelt, via frontpage. Det er langsommeligt og hvis mangden af dele som forventet stiger, vil det blive en stor mundfuld at lave manuelt.

Vores ven fra netværket vil lave det som en drupal/databaseløsning, hvor hjemmesiden vil være en "client" og så ved søgning, skal den enkelte reservedel søges lokalt på egen server. Det vil jo som jeg forstår det, gøre at alle vores vigtige typenumre ikke figurerer på hjemmesiden hele tiden, og det er dem vi ønsker at Google skal finde..

Løsning - at lave en Dummyside som har alle vores numre liggende på en ikke direkte vist side, Google kan se alle numre, men vil det ikke være et kæmpe minus/tab for os at lave det sådan?

Er der en smartere måde at gøre det her på?

Tanke med system - at kunde skal godkendes med brugeroplysninger, og der efter selv kan lægge annoncer ind på vores portal, dog skal vi godkende annoncen, for at bevare seriøsitet/reæevans.

Hvordan ville i lave det?

VH

Arne Hjeresen - Reparo

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 12:15

Hej Arne,

Jeg forstår ikke helt hvad du mener må jeg indrømme. Google finder det der linkes til..

Efter min mening burde i få en helt ny hjemmeside, som gør alt det du efterspørger automatisk. Jeg er meget imod gammeldags frontpage løsninger når man i dag kan få en god og moderne hjemmeside til billige penge :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 12:23

Jeg tror på dummyside ideen, hvis ikke I har en decideret kategori inddeling i menuen som Google kan følge.

Med andre ord, skal du kunne klikke dig frem til hvert billede/reservedelsside, ellers får Google svært ved at finde indholdet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:42

Hej Patrick.

Jeg ved at det er en gl. løsning, men det var til at få os i luften, og det virker, jeg er selv tifreds med søgning og med relevans.. ikke mange kan klare 2500 besøgende siden opstart i dec. inden for vores fag, og såkun have en afvisningsprocent på 0,87, så det virker gl. eller ej.

Vi er ved at skulle køre en ny portal på benene, og derved skal vors nuværende selfølgelig også overhales og laves CMS system. Det vi er lidt ude i, er definering/strukturering af nyt system/site, og derfor er jeg nød til at spørge om teknikken bag/Googles måde at opfatte en dummyside på.

Jeg reparerer selv maskiner, dvs. bruger de dele vi har på lager, og derfor ved jeg, at det eneste vi kigger på, er producent og typenr, og derfor skal det være det der fanger og ikke vores firmanavn.

Simon - jo det skal være muligt at kunne komme til alle numre og billeder, men det er jo lidt det jeg spørger ind til, at hvis det ligger lokalt på egen server, vil det jo ikke ligge aktivt på portalen, men hentes hver gang, vil det ikke trække ned ved Google? jeg er god til at lave maskiner, men vil gerne forstå hvad der ligger bag ved vores site, jeg skal ikke selv lave den, det skal der fagfolk til, og så må det koste hvad det koster.

VH Arne

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 12:50

Det kommer an på hvordan du linker indholdet på portalen sammen med det fra den anden server. Hvis indholdet fra serveren minder for meget om det, som ligger på den anden server kan Google betragte det som Double Content og trække dem ned i deres indeks.

En snedig programmør kan måske rippe dine frontpagesider og putte det ind i databasen på drupal.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)