Hej Kasper,
Fedt at du interesserer dig for aktier.
Jeg begyndte at interessere mig for aktier, da jeg var 14 (er 16 nu
), og synes selv at det er super fedt.
Jeg vil anbefale dig at gå til dit lokale bibliotek og læse en masse bøger om aktier og investering. Det lyder kedeligt, men hvis du interesserer dig for det, burde det ikke være noget problem. Da jeg var 14 lånte jeg: Børshaj, Scor kassen med aktier og optioner, Investeringsgrundbogen, Tjen penge på aktier, Aktionærens ordbog, Tjen en million på aktier, Køb og salg af aktier og obligationer og Investering og Formuepleje. Ved at have læst de bøger lærte jeg rigtig meget.
Du kan også melde dig ind i Dansk Aktionærforening (DAF). Der kan du komme med til forskellige arrangementer.
Evt. også følge med på www.borsen.dk og business.dk
Må man spørge, hvor mange penge du vil investere? - Hvis det kun er et par tusind DKK, synes jeg, at du skal vente, til du har nogle flere, da kurtage (handelsomkostninger) vil fylde en stor %-del.
Du skal overveje, om det er penge, som du har råd til at miste, og om du vil kunne sove trygt om natten, ved de investeringer du laver.
www.nordnet.dk er et godt sted at købe aktier fra.
Det er svært, at svare på hvordan man vælger de bedste aktier, da vi alle har forskellige holdninger til dette. Derfor vil jeg undlade at svare på det.
Skulle du have nogle spørgsmål, må du meget gerne skrive til mig.
Med venlig hilsen
Simon Mark Nielsen