Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opret MySQL database til Wordpress installation

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 25
Fra  Aagaard Design Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg forstyrrer rigtig meget for tiden, det håber jeg er okay. I mit sidste indlæg blev jeg hjulpet frem til hvem der udbyder det domæne jeg gerne skal have installeret en Wordpress blog på. Det har nu resulteret i at jeg har fået adgang til MySQL serveren. Hurra.

Men jeg forstår slet ikke hvordan jeg skal oprette en database. 

Det jeg har brug for er en database (som jeg regner med er relativt simpel), med database navn, brugernavn og kode - så jeg kan installere Wordpress på domænet.

Der er to eksisterende databaser, men dem kan jeg ikke finde ud af at få kontakt med.

Derfor er mit spørgsmål om der er en der relativt let kan guide mig igennem hvordan jeg får oprettet den ønskede database. Eller om der er en der vil gøre det for mig - taget i betragtning at det ikke tager for lang tid. For så kan jeg sende log ind oplysninger på pb.

Panelet der møder mig ser således ud:

Johannes Aagaard - Portfolio: Johannes Aagaard - E-mail: johannes@aagaarddesign.dk

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 13:49

Det er netop her du skal skrive databasenavn_et_eller_andet og klikke på Opret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:53
Hej Johannes,

Under hvor der står Opret ny database, indtaster du et navn du kan huske, og som du aenere skal bruge i wpconfig.php i wordpressfilerne - kal den gerne noget med wp_ditnavn, så det er lettere at huske..

Hvis ikke det virker er jeg sikker på du kan dinde databasenavn i de ftpoplyninger(mail) du har fået fra din host. Dem skal du kopiere og indsætte i wpconfig hvor der står det med database name etc.

Håber det hjalp : )
Fra Århus
Tilmeldt 27. Feb 09
Fra  Aagaard Design Skrevet kl. 13:54

Ja, problematikken opstår så bare, da jeg får denne fejlmeddelelse: 

#1044 - Access denied for user 'brugernavnet'@'%' to database 'database jeg forsøger at oprette'

Johannes Aagaard - Portfolio: Johannes Aagaard - E-mail: johannes@aagaarddesign.dk

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 13:58

Johannes Aagaard:

Ja, problematikken opstår så bare, da jeg får denne fejlmeddelelse: 

#1044 - Access denied for user 'brugernavnet'@'%' to database 'database jeg forsøger at oprette'

Det er i princippet fordi du ikke har alle rettigheder til det - du må lige hive fat i bollerne på din host og få ham til at gøre det :D

Fra Århus
Tilmeldt 27. Feb 09
Fra  Aagaard Design Skrevet kl. 13:59

Ja tænkte det nok :) Well, jeg prøver at tage fat i hosten.

Tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)