Efter som billederne på google formentlig er andre menneskers billeder som google generere i dens billedsøgning, skal du formentlig have tilladelse, men du kan jo altid tage chancen og håbe de ikke opdager det. Jeg vil dog ikke anbefale det :)
Undskyld mig, hvis dette kommer til at lyde negativt - det er ikke sådan ment ;)
Men - har Google spurgt om lov til at inkludere alle de billeder man kan søge på via Google?
Google gemmer endda cachede versioner af teksten på siderne, så har de også spurgt om lov til dette?
Jeg ved det faktisk ikke - men jeg tror ærlig talt ikke de har :)
Mon ikke de skriver i deres betingelser, at man til enhver tid kan kontakte dem, og så fjerner de det indhold man ønsker, hvis man er den retmæssige ejer.
Nu er "problemet" så nok, at Google er *så* store, at ingen ønsker *ikke* at være i deres søgemaskine, men er problemstillingen ikke akkurat den samme for en blog, en shop, en side der anmelder produkter?
Jeg har selv nogle projekter i støbeskeen, hvor jeg kommer til at skulle bruge mange billeder, som jeg ikke selv ejer. Det er brugergenerede indhold, så jeg styrer det på ingen måde, og har ikke i sinde at skulle godkende alt indhold, inden det bliver offentligt tilgængeligt. Jeg vil skrive i mine betingelser, at hvis du ikke ønsker dit billede/tekst kopieret (mod en henvisning til din side), kan du kontakte os, for at få det fjernet.
Om den holder i retten ved jeg ikke endnu, men et er noget jeg vil undersøge, når jeg kommer så langt.
Hvis nogen allerede har svaret, må i meget gerne dele det her ;)