Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af en kage cafee? HJÆLP.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg bor i Sønderborg og har længe gået med tanke om at åbne mit eget. tænkte på grønthandler, men det kræver at køre frem og tilbage til tyskland. så tænkte jeg hva kan jeg bedst lide at lave? det er ingen hemmelighed at jeg elsker at lave kager!!! tænker mere på noget enkelt til at starte med. som cupcakes og lette arabiske kager, da jeg er oprindelige araber..

Smile.

KOM MED IDEER TAK, OG HVAD SYNES I? EN GOD EL DÅRLIG IDE?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 21:47

Hej muddi. Nu bor jeg selv i Sønderborg, og har gjort det de sidste 18 år. :) Sønderborg har ikke markedet til sådan en café. Du skal til de væsentlige større byer for, at det kan rende rundt. 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:53

Udfra svaret ovenover, har jeg en anden idé til dig. Kan du(lide) at bage småkager? For så kunne du jo sælge småkager online.Jeg ville elske ideén om at få dejlige hjemmebage småkager i fine poser, sendt hjem til min adresse, eller til en andens adresse som overraskelse. Og småkager, kan jo holde sig i længere tid, og bliver ikke kedeligé og smattet. 

Det kræver bare en webshop og en god madfotograf til at tage billeder af dine lækre kager. Jeg ved ikke helt hva det kræver af godkendelse, i forhold til køkken, men jeg kunne foretille mmig, du kunne leje dig ind i et industri køkken, hvis det endlieg var :-)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 19. May 10
Skrevet kl. 21:55

Du skal i hvert fald have fødevarestyrrelsen ind over :) Men ellers en udemærket idé hvis det kan lade sig gøre med godkendelser osv. 

Tilmeldt 2. Oct 10
Skrevet kl. 08:38

Hmmm.. det lyder som en god ide, men tror du det vil gå??? tror du mange vil købe fra nettet? det findes ikke så meget, at man kan købe mad/kager fra nettet?

Jeg har nu alldrig bagt småkager.. hehe...

Tilmeldt 2. Oct 10
Skrevet kl. 08:39

ja det har du måske ret i.... Hvad mangler Sønderborg egentlig?? Hvad kan gå godt? har du nogle ideer? :-)

Tilmeldt 2. Oct 10
Skrevet kl. 16:44

nu går jeg efter en anden ide. shawarma house. og det har sønderborg ikke noget af. de har masser af kebab men shawarma er langt bedre-. ;-)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 19. May 10
Skrevet kl. 18:59

Tabriz kebab havde jo sådan et koncept. Han gik nedenom og hjem efter blot få måneder, oghan har trodsalt haft flere pizzaria og ved hvordan man driver en virksomhed, så jeg tvivler desværre igen :/ 

Men hvis du mener der er marked, så betal for en ordentlig markedsundersøgelse, så skal du nok få et brugbart svar. Hellere bruge nogle penge på sådan en og så vurdere om du vil starte op fremfor, at du starter op uden, at have undersøgt markedet ordentligt, og så falde med et brag.

Bare min mening :)

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 15:58

Muddi09:

nu går jeg efter en anden ide. shawarma house. og det har sønderborg ikke noget af. de har masser af kebab men shawarma er langt bedre-. ;-)

Halløjsa, mon ikke du skulle bruge lidt krudt lokalt på at finde ud af om kunderne nu siger det samme. For mig så er det "sgu" det samme, og hvad der smager bedst er jo en smags sag. Tag en tur over broen, kig en tur på de forskellige i Kbh og find ud af hvad der går bedst...måske det er valget. 

Hvad er dit mål med at starte op? Har du erfaringer fra serveringsbranchen? Har du investeringen på plads....

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)