Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn til mig selv? 40% skat?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

når du vil hæve løn til dig selv, fra firma og over på privat, så er den del jo ikke under virksomhedsordningens skat så gå ud fra det er helt normal skat - og det vil inkl AM bidrag ofte ligge omkring 44% forudsat du ikke er i topskat - så det skal du forvente. 44% af det du hæver til privaten skal du regne med til skat

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:55

fik lige en stjerne = dårligt svar - så noget må jo være skørt her. Det ville være herligt hvis den med stjernen ville korrigere hvad jeg svarer så galt med at gemme 44% af det han hæver til privat løn til skat (det han som han skriver - vil hæve ud til privatforbrug som løn - kan vel ikke ligge under VSO og dermed lavere skat for året), både for at hjælpe ham der spørger om hjælpe mig - for det må være ret galt 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:00

Hej Cookie

Tak for dit svar, jeg vil lige sige at det er ikke mig der har givet dig den stjerne. Jeg ringer til skat imorgen for at få arrangeret en sådanne virksomhedsordning.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

VSO = virksomhedsordningen er ikke noget du som sådan arrangerer med skat. Det er et valg du kan tage når året er gået i forbindelse med selvangivelsen. Her kan du vælge virksomhesskatteordningen, men der er en del krav du så skal ha med, og det kan du læse om den her:

http://www.startvaekst.dk/skatteregnskabet

og jeg må erkende, at jeg ikke kender den særligt godt (har selv med ApS at gøre) men du kan i linket se, at man bør ha et vist overskud (har nok bla.a. med topskat at gøre) og at den er noget mere kompliceret (de fleste behøver revisor).

Jeg går derfor stadigt ud fra du ikke er i VSO og måske ikke kommer det, og så gem 44% mindst til skat af det du har i overskud i virksomheden og som du til slut skatter af. 

Du kan i princippet sagtens hæve privat uden skat - for det er virksomhedens overskud der giver dig din skat og ikke hvad du hæver i princippet - og det er nok grunden til den ene stjerne som vel så er retfærdig - jeg svarede vel for hurtigt, men det var ud fra dit spørgsmål som tydede på at det var overskud du hævede og da det er overskud der skattes så gem - MEN det mere korrekte er jo GEM MINDST 44% til skat af det som du forventer at ha i overskud i virksomheden for året - 

Jeg vil nu stadigt mene at hvis det som du beskrev det var overskud du nu ville hæve til dig selv som løn, så er det lidt samme sag - men OVERSKUD er det du skatter - det er ikke knyttet til det du hæver selvom det jo går galt hvis det er overskuddet du hæver og du så ikke gemmer til skatten - så det bider sig lidt i halen

vh

vh

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:04

Det første og vigtigste spørgsmål er, om dit firma er et enkeltmandsfirma eller et selskab. Ud fra hvad du skriver, vil jeg tro, at det er et enkeltmandsfirma. Dvs. at du "bare" er registreret som dig selv, ejeren af firmaet, og har fået en cvr-nurmmer?

Hvis det er tilfældet, skal du ikke udbetale løn til dig selv! Hvis du er nødt til at hæve penge ud af din firmakonto for at leve, så må du gerne gøre det. Bare husk at bogføre beløbet som en privat hævning. Men om du hæver dit firmas penge eller ej, så bliver du beskattet af hele firmaets overskud, når året er omme.

Hvis der står lidt eller meget tilbage på kontoen til den tid, bør du nok spørge en revisor eller en bogholder, om virksomhedsskatteordningen er en god løsning for dig. 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 16:28

Birte Andersen:

Det første og vigtigste spørgsmål er, om dit firma er et enkeltmandsfirma eller et selskab. Ud fra hvad du skriver, vil jeg tro, at det er et enkeltmandsfirma. Dvs. at du "bare" er registreret som dig selv, ejeren af firmaet, og har fået en cvr-nurmmer?

Hvis det er tilfældet, skal du ikke udbetale løn til dig selv! Hvis du er nødt til at hæve penge ud af din firmakonto for at leve, så må du gerne gøre det. Bare husk at bogføre beløbet som en privat hævning. Men om du hæver dit firmas penge eller ej, så bliver du beskattet af hele firmaets overskud, når året er omme.

Hvis der står lidt eller meget tilbage på kontoen til den tid, bør du nok spørge en revisor eller en bogholder, om virksomhedsskatteordningen er en god løsning for dig. 

Jeg har en enkeltmandsvissomhed. Jeg har ikke brug for mine firma penge til at leve, vil nærmere have dem som en opsparing. Selvføgelig hæver jeg pengene derfra til div. udgifter. Hvilket jo ikke er en del af mit beskattende overskud.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)