VSO = virksomhedsordningen er ikke noget du som sådan arrangerer med skat. Det er et valg du kan tage når året er gået i forbindelse med selvangivelsen. Her kan du vælge virksomhesskatteordningen, men der er en del krav du så skal ha med, og det kan du læse om den her:
http://www.startvaekst.dk/skatteregnskabet
og jeg må erkende, at jeg ikke kender den særligt godt (har selv med ApS at gøre) men du kan i linket se, at man bør ha et vist overskud (har nok bla.a. med topskat at gøre) og at den er noget mere kompliceret (de fleste behøver revisor).
Jeg går derfor stadigt ud fra du ikke er i VSO og måske ikke kommer det, og så gem 44% mindst til skat af det du har i overskud i virksomheden og som du til slut skatter af.
Du kan i princippet sagtens hæve privat uden skat - for det er virksomhedens overskud der giver dig din skat og ikke hvad du hæver i princippet - og det er nok grunden til den ene stjerne som vel så er retfærdig - jeg svarede vel for hurtigt, men det var ud fra dit spørgsmål som tydede på at det var overskud du hævede og da det er overskud der skattes så gem - MEN det mere korrekte er jo GEM MINDST 44% til skat af det som du forventer at ha i overskud i virksomheden for året -
Jeg vil nu stadigt mene at hvis det som du beskrev det var overskud du nu ville hæve til dig selv som løn, så er det lidt samme sag - men OVERSKUD er det du skatter - det er ikke knyttet til det du hæver selvom det jo går galt hvis det er overskuddet du hæver og du så ikke gemmer til skatten - så det bider sig lidt i halen
vh
vh