Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programering af Android app/spil

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag i fine aminoer!

Vil gerne starte med at sige jeg ikke ved om jeg har plantet denne tråd i den rette kategori.

Jeg har en fantastisk idé til et app/spil til smartphones.

Vil ikke komme nærmere ind på hvad idéen handler om, da det endnu ikke er set på det danske marked.

Heraf kommer mit spørgsmål:

Nogen som ved hvilket sprog man skal kode i? har hørt noget om det skulle være i Java?

I så fald, har i nogen gode links til hvor man kan få de grundlæggenede færdigheder inde for kodning i hvad end det nu skal kodes i?

- Er der nogen som ligger inde med nogen erfaring og som kan give en hjælpende hånd til at komme igang må i meget gerne skrive :)

Venlig hilsen
Henrik

Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan ikke passe er ikke er nogen som har bare det mindste forstand på dette?

Kom nu flinke aminoer!

:) 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik.

Hvad er dit budget for at få kodet det?

Vh Daniel

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke rimelig heftigt at starte uden erfaring og så selv vil programmere et spil? Et spil er jo ikke ligefrem "simpelt" at lave...

Fra Brabrand
Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, er selv begyndt at kode lidt med android apps. Man bruger et program der hedder Eclipse, som er grundliggende til java. Der efter kan man så hente en plugin der går det muligt at lave til Android. Hvis du har bruge for noget hjælp, så skriver du bare. Skal stadig siges jeg er ny på området, men har da allerede lært lidt. Hvis det skulle være kunne det også være sjovt at arbejde sammen, men det bestemer du selv.

mvh Christan K.C.Big Smile

Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel.

Jeg har intet budget.

For hvis du læser teksten har jeg ikke tænkt mig og dele min idé med nogen, og derfor heller ikke interesseret i at der er nogen som skal lave dette for mig. 

Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Om det er heftigt eller ej, er vel en smags sag?

Jeg sætter mig noget i hovedet, og vil stræbe efter at få det opfyldt.

Har du noget du kan bidrage med?

Ved du noget om hvad man skal kode i , og eller har du selv nogen erfaring?

Ellers må du meget gerne udeblive fra debatten.

På forhånd tak :) 

Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian.

Tusind tak for dit svar, jeg vil prøve og kigge på det.

Om det er noget vi kan lave sammen kan vi finde ud af :)

- Hvor meget har du lært, og har du lavet noget endnu, som kan bruges på en telefon?

mvh. Henrik 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det beklager jeg :) Læste måske lidt forhurtigt. Programmere ikke selv spil, men har kontakter til et par virksomheder som gør. 

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt fint med mig, hvis du har modet på det, men det var mere en hjælp til dig selv. Medmindre dit spil er utroligt simpelt, så kommer det til at tage utroligt lang tid at lære det for en, der er ny i branchen. Det er ikke uden grund, at folk tager lange uddannelser for at lære det eller har mange års erfaring.

Lige netop på app-området er konkurrencen så enorm (specielt på spilområdet), og kun det allerbedste trænger igennem. Hvis du som ny i branchen formår at lave et app-spil, der får succes, så bliver jeg overrasket - men også glad på dine vegne. Jeg tvivler blot på det, og derfor vil jeg umiddelbart mene, du ender med at spilde din tid. Tid er penge - og måske ville det være givet bedre ud til professionelle. Men når du naturligvis vil holde idéen hemmelig, er det ikke til at sige, hvor svært det er at lave. Det er blot en konstatering, at hovedparten af alle app-spil altså ikke er for nybegyndere.

Held og lykke. Jeg skal nok blive væk, da man åbenbart ikke kan skrive meget her i din tråd uden at blive sendt væk. As you wish...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)