Jeg driver en enkeltmandsvirksomhed med salg af mærkevare makeup på min webshop. Jeg ser også potentiale i andre makeup-mærker end dem jeg fører i dag. Jeg har et stort tiltro til, at hvis jeg kan udvide udvalg af makeup-vare på min webshop, vil det give en respons af et mere-salg. Mit problem er, at jeg ikke har flere penge til udvidelsen. De penge jeg tjener, bliver brugt til at købe nye vare med. Derfor skriver jeg dette indlæg for at få gode råd til hvordan man håndterer disse situationer for at "komme videre".
Jeg driver en enkeltmandsvirksomhed med salg af mærkevare makeup på min webshop. Jeg ser også potentiale i andre makeup-mærker end dem jeg fører i dag. Jeg har et stort tiltro til, at hvis jeg kan udvide udvalg af makeup-vare på min webshop, vil det give en respons af et mere-salg. Mit problem er, at jeg ikke har flere penge til udvidelsen. De penge jeg tjener, bliver brugt til at købe nye vare med. Derfor skriver jeg dette indlæg for at få gode råd til hvordan man håndterer disse situationer for at "komme videre".
Mvh
M.C.
Hm? Du siger du skal bruge investering så du kan udvide dit sortiment, men nedenunder siger du at du bruger alle dine penge på at købe nye varer hjem? Hvorfor køber du så ikke bare nogle nye varer med den profit du havde på dem du allerede har solgt?
Hvis der ikke er noget overskud at tage af, kan jeg da ikke se hvordan en potentiel investor skulle se positivt på din virksomhed.
Webshoppen har nu eksisteret i halvandet år hvor de fleste penge er brugt på etablering, webshop, og produktfotografering. I andre år, der har ikke været profit det første år, men det kom også som forventet.
Apropos profit, der er ikke mange der tør at fortælle om deres profit, men mit udgør ca. 20-30% pr. produkt - af denne skal der betales skat. Grunden til at min profit pr. produkt er så lav er, at jeg sælger 20% billigere end detailpriser for at virke attraktivit. Derfor er der ingen penge at hente fra denne del til udvidelsen af sortimentet.
Jeg tror du skal gå til din bank. Du får ingen "sane" investor til at skyde penge i et koncept
- Hvor den primære Key selling point er at sælge billigere
- Hvor den ikke har givet overskud
- Hvor du kun tjener 20-30% pr. produkt.
Jeg ville istedet fokusere min krafter på at finde ud af hvad du kan tilbyde kunden ekstra udover pris. I forhold til make-up kan jeg nævne de første 10 shops i UK der helt sikkert har større udvalg og sælger billigere. Du kan selvfølgelig slå på du er dansk, men i DK er der også en del gode konkurrenter.¨