Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

penge til opstart

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil høre om der er nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre jeg vil meget gerne starte egen virksomhed jeg har masser af ideer og mangler bare start kapital på 100000 kr. men jeg kan ikke låne

er der nogen steder hvor man kan sælge en ide eller finde en der vil investere i mit projekt

til sidst hvordan sikre jeg en ide inden jeg sælger den 

feks. hvis jeg ved hvordan amino kunne tjene millioner på deres side med nogle få andringer og ikke ville sidde og fortælle alt hvad jeg vidste også stå i den situation at de kunne gå ud og lave det uden jeg tjente noget på det .

jeg tænker på ophavsret hvor meget sikre jeg mig med den 

helst gratis eller til meget få penge 

på forhånd mange tak

hilsen Tommy

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 22:53

Hej Tommy
det er vel altid et spørgsmål om Hønen og æget.
hvis man ikke kan låne, er den bedste vej vel og se om man kan komme igang uden, på den ene eller anden måde,
alt finde nogen der kan bruge det du vil lave hvis det er et produkt der er tale om, eller noget der minder om.

Bedste er vel altid at komme med lidt man selv har skrabet sammen, det er altid lettere at låne hvis man viser at man selv brænder så meget for det at man har skrabet lidt sammen.

hed hensyn til det her med at sikre ens ide, hvis vi snakker noget på rent ide plan, går jeg ud fra at man laver en Fortroligheds erklæring som man får evt køber til at skrive under inden de får ens ide at se/høre, men dette er ingen 100% garenti.
jeg har aldrig set andet end den slags, det kan være andre har bedere bud.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 23:36

Hej Tommy.

Som udgangspunkt, så er jeg helt enig med Jacob her i tråden. Det er vitalt for dig at vise bank eller investorer, at du er i stand til at skrabe lidt guld sammen på egen hånd, inden du låner resten, for hvem ville låne en person penge til at drive virksomhed, når han/hun end ikke er i stand til at drive sin egen privatøkonomi. I forlængelse med det, vil jeg sige at det i rigtigt mange tilfælde er en god idé at have et fuldtidsarbejde samtidig med at du starter din egen virksomhed op. Det at du har en fast, sikker indtjeningskilde, er en form for garant eller sikkerhed for låneren, for at der til stadighed kommer penge ind på kontoen, så de er sikre på at kunne få tilbagebetaling.

Når det så er sagt, skal du prøve at skrive en fuld forretningsplan, hvis du da ikke allerede har gjort det. En forretningsplan kan for mange virke overflødig eller uoverskuelig, for hvad skal man dog bruge den til når man nu sidder med alt guldet oppe i hovedet. Men forretningsplanen bruges til flere ting, i dette tilfælde skal den bruges til at teste dig selv og din idé(er), den belyser nemlig på udemærket vis, om hvorvidt der er kommerielt potentiale i din idé. Vi får jo allesammen geniale ideer (mener vi selv), men rigtig mange af de ideer holder ikke vande, når vi først for analyseret lidt på tingene og måske må sande, at der i virkligheden ikke er det store marked for vores produkt/ydelse eller at det er et hidtil ukendt marked, som vil koste mere end 100.000 kr. at opdrive og motivere til køb.

En anden ting din forretningsplan skal bruges til er, at vise investoren, banken eller andet låner, at du har tænk over og afdækket en række faktorer omkring risici for fiasko eller chance for succes. Hvordan er strategien for at generere overskud i projektet.

Ud fra en grundigt analyseret forretningsplan, kan du udarbejde et investor-pitch. Hvis du ikke har helt styr på hvad det er, så gå på google for inspiration, men kort kan jeg sige, at det er en slags præsentation af din idé, der belyser i korte træk, hvordan virksomheden får succes og hvad investoren kan forvente at få tilbage, eller ud af sin investering.

Når jeg skriver disse ting, er det ikke fr at trække alt entusiasmen ud af dig og din idé, men blot for at gøre dig opmærksom på at det er rigtigt svært at opfinde den dybe tallerken eller barberbladet igen.

God vind herfra.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)