Hej Aminoer, Jeg sidder med et lille problem, og jeg håber, at nogle af jer kan hjælpe mig med at løse det. Eller i hvert fald guide mig i den rigtige retning. Jeg er ikke den store web-ekspert. Jeg har ikke meget forstand på at lave websites, og jeg har i særdeleshed ikke forstand på hosting mm. Jeg har dog igennem nogle år benyttet mig af Wordpress til at lave mine websites, blogs osv. i. Det jeg nu er ude i er at jeg har lavet en "vennetjeneste". Dvs. jeg har lovet at hjælpe med at sætte en Wordpress side op for nogle bekendte. Det er der ikke det store i, jeg kan godt lave en wordpress osv. så der er som sådan ingen problem. Problemet opstod dog da de skulle give mig FTP og MySQL oplysninger på deres domæne. For det første tog det rigtig lang tid at finde frem, da de ikke vidste hvor de rigtige koder var. Nu har jeg modtaget dem, og jeg har adgang til FTP'en. Men jeg har ikke fået nogle direkte oplysninger på MySQL og jeg kan ikke få adgang til den server der linkes til. Og samtidig er dette et område jeg bestemt ikke har forstand på. Oplysningerne er skrevet således: Webserver: linux2.123hotel.dk Mailserver: mail4.123hotel.dk Statistik server: stat1.123hotel.dk MySQL server: mysql2.123hotel.dk Og når jeg går ind på disse servere skal jeg benytte en adgangskode, og den jeg har bliver afvist. Alle mine sider har jeg hostet ved One.com - og det er jeg meget tilfreds med. Her kan jeg installere en Wordpress blog uden problemer. Og til det simple website jeg skal lave i dette tilfælde, må One.com være mere end tilstrækkeligt. Jeg har derfor været i kontakt med One og de siger at jeg uden problemer kan flytte domænet. Men nu kommer spørgsmålet - hvis jeg får dem til at flytte deres domæne over til One.com, skal de så selv aktivt opsige domænet ved deres gamle udbyder? Problemet er nemlig at hverken jeg eller de ved hvem den gamle udbyder er. Jeg har forsøgt at få dem til at finde frem til det, men uden held. Og det der 123hotel får jeg ikke meget ud af, som jeg kan læse mig frem til kan det være mange forskellige udbydere. Er der et par rare mennesker derude, der kan hjælpe mig med denne hovedpine? På forhånd mange tak for hjælpen. Med venlige hilsner, Johannes Aagaard |
Hej Johannes,
Det ser ud til at siderne er hosted hos Curanet (http://curanet.dk/) - har du taget kontakt til dem? De maa helt sikkert vide hvem din hosting reseller er.
123hotel.dk er registreret under Zitcom A/S (https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=123hotel.dk&submit=S%F8g) samme adresse som curanet.dk.
Hilsen
/Nicolaj