Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Dec 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 02:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer
Jeg har en idé som ikke rigtig vil ud af hovedet igen. Den er efterhånden 4 år gammel og jeg har flere gange været i færd med at gøre noget mere ud af den, men bliver hver gang bremset af en skov af allerede registrerede patenter som jeg ikke helt kan bedømme ift. om er "i vejen" for min idé.

Jeg har overvejet mange muligheder, men sagen er nok at jeg på et tidspunkt må have hjælp til at lave en ordentlig undersøgelse af hvor vidt ideen har nyhedsværdi / er patenterbar. Faldt derfor over rettigheder.dk hvor de tilbyder en bedømmelse af en idé.

Er der nogle af jer der har prøvet det? Kan man stole på at oplysninger bliver behandlet fortroligt osv.?

Andre ideer til hvordan man kommer videre? Jeg kan jo læse herinde at det med patent ikke altid lige er lykken og der bliver snakket meget om amerikanske patenter.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12870
Skrevet kl. 10:08

Hej

Start med at få lavet en nyhedsundersøgelse og så derefter vurder din situation.

Med hensyn til rettighedder.dk kender jeg dem ikke,  men jeg ved at andre patentfirmaer yder samme service prøv f.eks at kontakte firmaet Chas Hude.  spørg evt. efter Ebbe Johansen han hjælper nybegyndere. 

www.chashude.dk

Mvh

Ravn

Tilmeldt 24. Dec 11
Skrevet kl. 10:52

Hej Ravn

Tak for svar! Så prøver jeg at komme et skridt videre.

mvh

Hugin

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:18

Du kan få lidt hjælp på en side som www.opfind.nu der hjælper opfindere gratis.

Det at en anden har taget patent på dele i dit produkt vil ikke altid stoppe dig. Det er ofte sådan at store firmaer tager patent for at stoppe konkurrenter, men mange opfindere af patenter ønsker blot at patentet tages i brug mod royalties.

Så vidt jeg husker gælder mange patenter kun i 20-25år hvorefter alle kan bruge dem gratis.

Der kan være taget 10 patenter af forskellige opfindere der løser det samme problem, så selv hvis du mener du bryder et patent kan det være du kan finde et andet der løser problemet.

Mvh

Mr. A

Tilmeldt 24. Dec 11
Skrevet kl. 11:37

Hej med jer

Har lige lagt røret efter at have snakket med et rådgivningsfirma som vil tage et første kig på dimsen, så nu venter jeg bare i spænding. Det ser jo ud som om jeg på et eller andet tidspunkt må beslutte om jeg vil have nogle penge op af lommen, men det må jeg jo tage stilling til når den tid kommer.

Tak for jeres svar!

mvh

Hugin

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 11:32

Mht. "Så vidt jeg husker gælder mange patenter kun i 20-25år hvorefter alle kan bruge dem gratis."

Nej, pånær lægemidler med SPC udløber et patent altid efter 20 år efter dets indleveringsdato.

God sommer

Mogens Ludvigsen, www.eneret.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)