Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mailaktivering - Positiv/Negativ respons?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg står og overvejer om jeg skal lave en mailaktivering til mit nye brugersystem! men er i tvivl om hvorvidt det er gavnligt for siden

Nogen der har nogle gode eller dårlige erfaringer med denne funktion?

Oprettes der mindre brugere ved det? Hvor meget mere kan man bruge validerede mailadresser til?

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:24
Hej Nick,

nu skriver du ikke umiddelbart, hvad dit "brugersystem" gør. Så ud fra de sparsomme oplysninger er det svært at sige ret meget.

Hvis det er et forum, så er validerede mailadresser et godt tiltag. Du slipper for en del spam-brugere, som lige snublede over et nyt forum at lægge deres crap i. Hvis det er fordi du skal bruge mailadresserne senere (til evt. nyhedsbrev eller lign.) så er validerede mailadresser også ret gode at have. Bare husk på at der findes et utal af disposable mails. Emailadresser, som udelukkende oprettes for at kunne oprette en bruger på et system og derefter slettes.

Det er svært at sige, om du mister mange potentielle brugere, hvis de skal autentificere sig først. Men man kan så også spørge sig selv, om det så er de vigtige brugere, du mister. Men igen - afhængig af hvad du skal bruge brugerne til...

Vh

Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra København K
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 55
Fra  FindersKeepers Webshop Skrevet kl. 00:34

Jeg vil tro det vil giver dig lidt færre bruger, men til gengæld vil ”kaviteten” af dine brugere også blive noget højere.
Jeg har selv prøvet begge modeller og er nu gået permanent over til bekræftelse via mail, så slipper man for mange automatisk oprettet brugere, hvis eneste formål er at spame dit site. Og desuden også slipper du også for at få dine nyhedsbreve o. lign. Returneret til din ”catch all” adresse.

Jeg vil også mene at mange brugere efterhånden også er, vandt til at bekræfte via mail.

Venlig Hilsen
Rasmus Edlund

Stedet for det mest inspirerende design

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)