Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeres erfaringer med QR-Koder? Virker det?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er blevet kontaktet af et firma, der ønsker at lave en QR-Kode til mig, som mine kunder, besøgende osv. kan scanne og evt. få en rabatkode, joine min facebook side eller lig.n.

Virker det? Altså, jeg bliver snart 27 og jeg kender ikke en eneste person, som har scannet en af disse koder og har aldrig set en scanne en kode før. Og inden jeg siger ja/nej til noget, kunne jeg godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med disse koder.

Håber på nogle gode inputs.

God weekend

/Martin
Caps4you.dk

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 13:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Martin,

Du kan skam selv lave en QR-kode helt gratis :-)

Her http://qrcode.kaywa.com/

Jeg ville dog ikke sætte min store lid til at du får mange penge ud af det. Hvor skal QR-koderne bruges?

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  Caps4you Skrevet kl. 13:56

Hej Patrick.

Vidste ikke det var så nemt at lave, men hvad er det så alle firmaerne vil ha penge for? Er det det der sker, når man har scannet den? Og den så bliver delt på deres facebook side eller  hvordan?

Jamen, det var ment på min facebook gruppe og evt. ved udsendelse af ordre.

/Martin

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 13:59

Hej igen,

Hvis jeg var dig ville jeg bare lave en QR-kode for din Facebook side og så sætte den sammen med ordren. Selvfølgelig lige med en tekst "Husk at besøge os på Facebook" eller lign.

Hvis du ønsker at noget bestemt der skal deles i stedet, så kan jeg hjælpe dig med at opsætte den korrekte url for dette :-)

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  Caps4you Skrevet kl. 14:01

Hej Patrick.

Tak for svar.

Det firma der kontaktede mig ville have 1000,- kr. i oprettelse af QR-koden og enten 5 kr. pr. scanning eller 10% i provission af de ordre det måtte genere. Synes det er lidt voldsomt, eller? :)

Mvh
Martin

Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:02

Hej,

Først og fremmest, så håber jeg at firmaet tilbyder lidt mere end bare at generere en QRkode.
Deres arbejde består sikkert i at opsætte de bagved liggende sider som koden skal linke til? Sådan en kode kan nemlig laves på 2 minutter.

Jeg kan se at nogen har lavet en hurtigt hjemmeside til at generere koder her:
http://www.qr-koder.dk/

QRkoder er ikke så dumme at bruge, det kommer an på situationen.
- Du skal nok overveje om din målgruppe ville benytte sig af dem.
- Giver det mening at benytte sig af QR koden i situationen. Hvis den hænger i vinduet på din butik giver det sikkert ikke så mening som hvis den ekspempelvis er printet på en annonce i en avis.
- Lad være med at bruge dem i digitale media. Det giver sjældent mening at sætte en QRkode direkte på Facebook eller på en hjemmeside. Her er klassiske links selvfølgelig det der virker bedst.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 14:09

Martin Jensen:

Det firma der kontaktede mig ville have 1000,- kr. i oprettelse af QR-koden og enten 5 kr. pr. scanning eller 10% i provission af de ordre det måtte genere. Synes det er lidt voldsomt, eller? :)

Haha - ja nu må jeg le :-)

Med mindre det ikke "blot" er et fb-link eller lign de prøver at sælge dig er det helt hen i vejret efter min mening.

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  Caps4you Skrevet kl. 14:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for input til alle :)

Jeg tror jeg prøver at rode lidt med det selv :) Det virker ikke til at være det aller sværeste at lave.

Men ja, det kan godt være det bagvedliggende firmaet tager penge for. Men tak for input.

Mvh
Martin

Fra København
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 14:24

Jeg er 16 og har aldrig scannet en QR-kode. Og jeg har haft iPhone i et par år. Jeg er alt for doven til at tage min mobil op ad lommen, for at scanne en random kode.

Fra Fredericia
Tilmeldt 11. Mar 12
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 16:10

jeg har brugt disse QR-koder et par gange. Det har været i forbindelse med at en vare bliver vist på en youtubevideo.
hvis du ikke har tænkt dig at lave salgsvideoer så ser jeg ikke den store grund til at satse for meget på QR-koder. Dog vil jeg sige at du sagtens kan bruge dem som en ekstra lille ting. f.eks på den seddel du giver kunderne med i deres pakker :) 

Ejer af BatteriCover.dk - Battericovers og Powerbanks til din smartphone

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)