Jeg har pt en blog, som er hosted af blogspot, med uden mit eget domæne. Jeg føler ikke længere, at mit blogspot navn stemmer overens med sidens indhold og vil derfor gerne ændre dette.
Samtidig vil jeg gerne at min blog konverteres til en wordpress blog med eget domæne.
Hvordan skal jeg bære mig af fra start til slut? Jeg er total novice omkring wordpress, men kan se at det er vejen frem.
OG jeg vil gerne have at min blog har et link, som linker direkte til min nye webshop. Hvordan gør jeg dette?
Det er i hvert fald en god ting at have sin blog på eget domæne. Opret og køb et domæne på f.eks. http://www.unoeuro.com/ som har 1-click install af WordPress. Dette betyder at du med et klik kan installere WordPress på dit webhotel.
Der er en indbygget import funktion i WordPress, som kan importere dine gamle indlæg fra blogspot.
Er der noget der driller, så er der sikkert en flink Amino der kan hjælpe dig med det.
Tusind tak for svar Lars. Jeg har oprettet mit nye domæne hos Meebox, hvor jeg i forvejen hoster mine andre domæner.
Min blog hedder pseudo-tvillinger.blogspot men har ændret mit domænenavn til mit helt eget navn. Vil du anbefale at jeg også køber domænet pseudo-tvillinger.dk og så redirecter til mit nye domæne eller hvordan? Så jeg undgår at "tabe" nogle af læserne!?
Hvis jeg forstår dig ret. Hvis jeg fx. opretter domænet xxx.dk og overfører data fra blogspot til domænet, kan jeg så ikke købe endnu et domæne (pseudo-tvillinger.dk) og hvis folk så klikker på det, så ryger de direkte over på xxx.dk domænet? Håber du forstår!?
Hvis jeg forstår dig ret. Hvis jeg fx. opretter domænet xxx.dk og overfører data fra blogspot til domænet, kan jeg så ikke købe endnu et domæne (pseudo-tvillinger.dk) og hvis folk så klikker på det, så ryger de direkte over på xxx.dk domænet? Håber du forstår!?
Det kan du sagtens, men da pseudo-tvillinger.dk er et nyt domæne du køber, så vil det ikke have nogen værdi i at de ryger videre til xxx.dk?
Og da det er et nyt domænet, så er det nok meget begrænset hvad der vil være af trafik.