Hej Jeg er blevet lidt i tvivl om en ting vedrørende nyhedsmails, opfølgende salg osv. Jeg ved det er ulovligt at sende mails til folk man ikke har været i kontakt med, men er der tilfælde, hvor dette også gælder folk man har solgt til? Vi sælger, udover salg fra 2 hjemmesider, gennem auktioner f.eks, hvor kunden køber en vare, men ikke som på hjemmesiderne får valget, om de vil modtage nyhedsmails eller ej. Der vil stå i mailen de kan afmelde sig, men er det spam at sende til en man har handlet med, som endnu ikke har accepteret at modtage? Så vidt jeg husker, må man gerne sende en mail, når det er en tidligere kunde. Er det korrekt? |
Hej
Det kommer meget an på, hvem din kunde er. Er det en forbruger(b2c) så må du ikke uden at kunden har givet lov. Hvis det er b2b må du godt så længe du har et samhandelsforhold og det du forsøger at afsætte er en naturlig del af det samhandelsforhold. Hvis du giver mig en e-mail adresse så kan jeg sende dig alle relevante detaljer.
Jeg råder altid til at man får kundens OK, det er god takt og tone og langt de fleste siger ja tak. Vi indhenter tilladelse for vores kunder og ved at mere end 95% siger ja tak.
Med venlig hilsen
Henrik
PlanBe A/S
hb@planbe.dk