Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spam?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er blevet lidt i tvivl om en ting vedrørende nyhedsmails, opfølgende salg osv. Jeg ved det er ulovligt at sende mails til folk man ikke har været i kontakt med, men er der tilfælde, hvor dette også gælder folk man har solgt til?

Vi sælger, udover salg fra 2 hjemmesider, gennem auktioner f.eks, hvor kunden køber en vare, men ikke som på hjemmesiderne får valget, om de vil modtage nyhedsmails eller ej.

Der vil stå i mailen de kan afmelde sig, men er det spam at sende til en man har handlet med, som endnu ikke har accepteret at modtage?

Så vidt jeg husker, må man gerne sende en mail, når det er en tidligere kunde. Er det korrekt?

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:11
Hej

Det kommer meget an på, hvem din kunde er. Er det en forbruger(b2c) så må du ikke uden at kunden har givet lov. Hvis det er b2b må du godt så længe du har et samhandelsforhold og det du forsøger at afsætte er en naturlig del af det samhandelsforhold. Hvis du giver mig en e-mail adresse så kan jeg sende dig alle relevante detaljer.

Jeg råder altid til at man får kundens OK, det er god takt og tone og langt de fleste siger ja tak. Vi indhenter tilladelse for vores kunder og ved at mere end 95% siger ja tak.

Med venlig hilsen

Henrik

PlanBe A/S

hb@planbe.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:05
Jeg ville også sørge for at få deres ja i forbindelse med det konkrete salg. Noget i orden med "Vi har nu afsendt din ordre. Er det i orden vi tilmelder dig vores super coole nyhedsbrev?"

Jeg selv har en kunde database på over 300 kunder som jeg ikke fik spurgt om de ville have nyhedsbrev. Nu må jeg sende et almindeligt brev til dem fordi jeg ikke skal have noget af en bøde på 10.000+ kroner :-(

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 10:33
Tak. "Problemet" er at jeg ligger inde med ca. 3500 emails fra auktioner, hvor jeg ikke har fået tilladelse, og det er en blanding af b2b og b2c. Fra den ene hjemmeside, kan der automatisk tilvælges nyhedsbrev, men vi mangler en nem måde at administrere det på via auktionerne.

Er det tilladt at sende en email ud og spørge? Altså en mail helt uden produkter, blot spørgsmålet?

Jeg skriver lige til dig Henrik.

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:56
Nej det må man ikke, man må heller ikke ringe til en forbruger for at få OK. Få dine data sorteret. Få nogen til at ringe til dine b2b kunder for at få OK. Brug snail mail til alle dine b2c kunder og bed dem om tilmelding via jeres hjemmeside, sæt eventuelt en konkurrence op så man kan vinde produkter, rødvin, kro ophold....etc.

Bruger du snail mail metoden så vær OBS på at du ikke må forvente voldsomt feedback - typisk mindre end 10 %

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:39
Uden at være helt skråsikker, så vil jeg mene at alle mails som sendes uopfordret med henblik på salg er spam.
Så de skal accepterer.

Jeg tror også at det er det smarteste, hvis jeg personligt havde købt et eller andet på en auktion så ville jeg blive en smule sur over at få reklame mails efterfølgende, det er trods alt et så anonymt sælger/køber forhold som det overhovedet kan blive.

Mvh Peder

EDIT: Der var jeg da vist lidt sent på den... Så kan man lære at lave alt muligt andet mens man surfer amino...
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)