Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af varekøb

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter som der først er fradrag på en vare når den forlader mit lager.

Kan jeg så ikke skrive min leverandørs regning på 200 stk ind i billys billing? Skal jeg først skrive 1 af gangen ind når de sælges?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:58

Allen 200 går i status ind i varelager. I princip går betalingen og værdien fra at stå på din bankkonto til nu at have samme værdi på lageret så ingen omk.
Når du sælger 1 stk, så går dit lager ned og derved har du omk. og får samtidigt indtægt ved din faktura ind på tilgodehavender eller direkte i bank
Vh

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:37

Læg regningen ind som varekøb.

Lad være at spekulere i varelager hvis du vil holde dit regnskab meget simpelt i billys.

Når året så er omme, regulerer du dit vareforbrug med lagerbeholdningen.

Naturligvis skal du have regningen fra hånden, og derfor kan det ikke nytte noget du venter med at føre den til varen er brugt.

Det kan heller ikke nytte noget at du kaster dig ind i decideret lagerstyring hvis du ikke er parat.

Så: Ind på varekøbskontoen med den som du selv foreslår.

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 17:45

Hej Cookie,

Det jeg mener er, skriver jeg hans faktura til mig ind har jeg fradrag for alle 200 varer med det samme.
De noteres som varekøb, men må jeg få fradrag før varen er solgt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:12

Nej du må ikke få fradrag før varen er solgt. Jeg kan forstå Jørgen Olsen som siger, hold dig fra lagerstyring før du er parat, og så må man naturligvis som minimum regulere inden regnskab - men jeg ville som nævnt lægge den faktura for de 200 stk ind - på status i varelager og bank - så har du ikke noget fradrag for ingen udgift, og så når du sælger en - tage den fra lager - så får du fradraget og faktura til kunden som er din indtægt og netto er din fortjeneste

Jeg ville nok ikke undvære lagerstyring hvis det er 200 stk nu og måske mange flere hen over året i forskellige varer. Det kan blive noget rod og du har ikke overblik over dit resultat ordentligt synes jeg - men alt er jo muligt - blot ikke, at du ved skat får fradrag for de varer du har liggende på lager - men det får du jo som heller ikke, hvis alt er korrigeret som det skal ved årsregnskabet.

vh

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)