Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brænder for at udvikle salgskompetencer - hvor starter man sin karriere som sælger - hvordan skal jeg starte?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har ikke meget erhvervserfaring som sælger, men har en masse teoretisk viden omkring de forskellige dele af enhver salgsprocess. Det kunne være fantastisk at have et job, hvor jeg kunne implementere og træne alle de ting som jeg har lært om salg, og bruge det, til at starte en salgskarriere, kombineret med min kandidatuddannelse.

Nogen der har nogle forslag, for hvorledes, man kunne starte og få fordfæste indenfor salgsbranchen? I øjeblikket er jeg ligeglad med indenfor hvilket felt, men er mest bare interesseret i at erhverve mig noget salgserfaring.

Jeg ville påskønne enhver form for hjælp.

Mvh

Silver30

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 18:09

Hvis jeg var dig - men det er jeg jo ikke...

Så ville jeg prøve at finde et emne som du ved en smule om, og derefter kigge rundt på forskellige jobsites (eller fx her på Amino), om der er noget som kunne interesserer dig.

Det fedeste ved at sælge en ting til en kunde, er når kunden får en fantastisk oplevelse, og opfattelsen af at sælger kender til produktet, og kan sælge det på den korrekte måde. Efter min mening er salgsteknikker ikke nok. Man skal absolut også vide noget om det produkt man sælger.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 18:34
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ud i et callcenter og canvas den i tre måneder - det gør dig til en bedre sælger end alverdens teoretiske viden om salg nogensinde kan gøre.

Bare undgå toner, lysstofrør, fup-annoncer osv.

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 22:44

Hej Silver

Du kan kontakte mig tirsdag hvis du er interesseret i et freelance salgs job.

Vi har et godt produkt og en god provisions ordning.

Mvh

Niels Anker Johnsen

22220011 eller naj@ekontoret.dk

www.ekontoret.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:21
Skriv til mig, hvis det stadig er aktuelt.

Simon@simonjansen.dk
Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 11:44

Hej Silver.

Helt enig i, at du skal ud i noget telemarketing i første omgang, for at lære at "sparke døren ind". Kan du ikke det, er chancen for at blive en god sælger, ret lille. Det kræver en særlig personlighed at være sælger og det kræver en hel del energi.

Det er overhovedet ikke nok eller tilstrækkeligt at tage diverse salgskurser og læse en masse ting om det. Jeg har været sælger i over 10 år og været på et utal af salgseminarer, kurser og coachingsesioner. Det er også fint at få nogle værktøjer, som man kan bruge i nogle situationer og spændende nok at kende til salgspsykologi og købsmotivatorer osv.

Men intet kan kompensensere for det faktum at man som sælger, sælger sig selv først og fremmest. Det handler om at være en troværdig og tiltalende person, som kan føre en normal samtale med folk, altså et menneske og ikke en omvandrende telefonsvarer der stiller folk spørgsmål og trækker dem rundt i diverse uudholdelige spørgeteknikker.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)