Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samme køb fra 2 steder, men ene sted er % mere fragt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er der en fradragsfordel på det ene eller det andet - håber nogen forstår hvad jeg egentlig mener.

Jeg står med 2 leverandører.

Jeg skal købe 500 stk af en vare.

Ene leverandør tager 47.000 + 5.000 i fragt.

Den anden tager 50.000 + 2.000 i fragt.

---

Opstår der en forskel på min bundlinje når fradragsrøgen har lagt sig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:39

ja nr 2 er jo 1000 kr billligere for varen + fragt - og det er jo det du kan trække fra som udgift alt andet lig

vh

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 21:47

Det blot fordi jeg er en idiot, slutbeløbet er selvfølgelig det samme. Ændret. -og tak haha

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00

Så er det helt samme sag - Forudsat begge beløb er uden moms eller begge med moms. Det er klart det kan gøre forskel hvis det ene er opgivet med og det andet uden moms, men alt andet lig - helt samme sag for det du kan bogføre som omkostning og dermed samme resultat for dit skatte-overskud

vh

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:11

Er der ikke noget med at der ikke er moms på fragt hos PostDanmark, eller er det kun privatkunder?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 08:31

Nicolaj Thomasen:

Er der ikke noget med at der ikke er moms på fragt hos PostDanmark, eller er det kun privatkunder?

Det er kun frimærker og pakkelabels købt på posthuset der ikke er moms på - Hvis du har en erhvervsaftale på pakker skal du betale moms, ligesom du skal hos gls og alle mulige andre.
Forvirrende for folk - vi har jævnligt kunder der brokker sig over, at vi har lagt moms på regningen for pakker sendt med posten, og så skal vi bruge tid på at forklare dem hvorfor og kunden føler sig i første omgang snydt.. Det var nemmere hvis der bare var moms på det hele, ligesom der er på pakker sendt med alle mulige andre fragtmænd.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)