Nyhedsmails er jo en videnskab i sig selv - jo mere jeg arbejder med processen, jo mere går det op for mig hvor lidt jeg ved. Heldgvis er jeg omgivet af hjælpsomme og innovative kolleger og samarbejdsparter, som bla. har anbefalet mig at bruge MailChimp til udsendelse af nyhedsbrve m.m. Det ser jo let tilgængeligt ud, men hvad tænker I? Er min tid bedre investeret i et andet program, og er der nogle faldgruber i programmet jeg skal være opmærksom på? God pinse til jer alle! |
Anne T > Mailchimp er let, og så er der mulighed for statistik, du opretter bare en gratis bruger så du igang. Meeeen, hvis du sender over X antal emails om måneden, koster det pludselig penge.
Har du en webshop eller et CMS? Så kan du ofte med fordel, installere et nyhedsbrevskomponent. Som du kan sende e-mails ud fra, og dermed spare penge på den lange bane.
Jeg har en (flere) Magento webshops. Og så kan du faktisk, bare bruge disse, fra Mailchimp:
http://mailchimp.com/resources/html-email-templates/
De skal kodes lidt om, men det tog mig ½ time, så havde jeg et brugbart e-mail skabelon til Magento. Der ikke går i stykker i forskellige e-mail klienter.