Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du en samler ? - Hjælp mig lige så

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. Jun 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Efter jeg længe har gået med den idé om at starte en "samler" hjemmeside, søger jeg nu noget hjælp, input, gode råd osv..

Der er mange flere samlere end man lige går og tror.. Alt fra mønter, frimærker, antik, postkort osv..

Jævnligt bliver der lejet lokaler, hvor folk kommer og viser deres samling og for at sælge og bytte, men de her udstillinger er så spredt rundt i DK i forskellige byer og det er stort set kun de lokale eller få udefrakommende der kommer, pga af manglende reklame .. Man skal nærmest være i en samlerforening, for at vide hvornår det finder tid og sted..

Min idé er så at få en hjemmeside på benene, hvor samlere i DK kan mødes..

Siden skal være bygget op som fx "dating.dk", hvor man opretter sig en profil, uploader billeder (af sin samling) osv.. Dette vil gøre det meget nemmere at finde lige præcis den mønt man nu går og mangler i sin samling fx. Forums til efterspørgsel af diverse mangler til samlingen, reklame for udstillinger, auktioner og skabe sig venskaber og kontakter og en nemmere henvisning til en der kender en som har lige den ting den individuelle samler nu søger efter..

Jeg har undersøgt markedet og det er ikke særlig stort.. Hovedsageligt er det salg og auktioner, fra dba, qxl og Lauritz.. Man mangler det sociale i det og et sted hvor samlere kan hygge sig, videregive sin viden osv.. For mange sidder hjemme med deres hobby og kun befinder sig i det lokale.. 

Jeg mener virkelig man kan skabe en portal/forum for samlere her i dk

Er min ide helt hen i vejret?

Takker for hjælp, råd og inputs :)

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke du kan finde en eneste samler niche, der ikke allerede har et etableret forum, og hvorfor skulle de skifte til et nyt fælles forum??

Teddy

Tilmeldt 1. Jun 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du evt et link til sådanne etableret forums, udover folk der starter en tråd på hundegalleri, brugt.dk osv?

Hvorfor ikke?

Samlere kontakter samlere - Hvorfor så ikke gøre det nemmere og i stedet skabe et sted alle samlere kan samles og ved, dette er stedet de kan efterspørge manglende "genstand" til samlingen, eller sælge bytte og reklamere for sin samling eller genstand med henblik på salg blandt de rette folk?

Idéen er da netop at få foreninger og folk med hjemme hobby samlet, i stedet for bare at dele viden blandt medlemmerne på hjemmefronten.. Hvor mange private folk ligger ikke inde med ting de fx har arvet, som de netop på sådan en side kan spørge ind til, få prisvurdering på, og evt et hurtigt salg? Eller den private der leder efter et bestemt designer møbel? - hvor efterspørger hun det?

Du kan ikke se idéen i ET samlet for forum i stedet for flere forskellige?

Jeg takker i hvert fald for din mening og svar :)

Fra Grindsted
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er en super god ide du har fat i der.

Jeg ved der findes noget der hedder noget i stil med >markedeskalenderen< bare trygt i et hæfte, der kan man se hvornår der er antikmesse og dev markeder rundt omkring. 

Sæt igang, hvad venter du på.Big Smile

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan skam godt se ideen, men hvis der er et forum for noget i forvjen får du ikke folk til at flytte til et nyt. Hvis det er et gammelt forum er der en høj grad af loyalitet, og der vil også ligge en enorm viden som vil gå tabt hvis det bliver nedlagt/flyttet.

Hvis en der ikke er samler men er kommet i besiddelse af noget de tror har værdi kan de også finde den enkelte niche side og oprette en profil der, og hvis det drejer sig om designer møbler er der også forum for det, eller dba eller auktions huse.

En hurtig søgning gav disse:

http://www.kuglepennesiden.dk/

http://dkbeer.dk/

http://www.postkortforum.dk/

Teddy

 

Tilmeldt 1. Jun 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din henvendelse Jan :) Havde jeg haft pengene, havde jeg også længe været i gang.. Sådan en hjemmeside, som skal kunne det optimale i form af diverse kortbetalinger osv, koster desværre kassen..

Er glad for at du kan se idéen i det :)

Må finde på en virkelig god salgstale for evt at få en investor i det..

Fortsat god aften

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 1. Jun 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil give dig ret.. Har også selv fundet de sider, men igen vil jeg have alle under ét tag.. Det kan umuligt blive dårligere for dem! Min hensigt er ikke at nedlægge forums og hjemmesider, men i stedet at få dem samlet og få meget mere reklame..

At et troværdigt forum kommer under taget på et stort fælles forum, er ikke ensbetydning på dommedag.. Det er jo bare at få oprettet en profil i kendetegnets navn.. De kan stadigvæk linke til deres egen hjemmeside fra deres profil

Min vision er bare at samle alt på én side og gøre søgekriterierne nemmere.. Kan godt være du lige finder postkort, øl og kuglepenne, men andre specielle ting finder man måske ikke lige så let en hjemmeside på, via google..

Bliver siden brandet og promoveret ordentligt, tror jeg en samler ville kunne lokkes og der er rigtig mange i lille DK

Tilmeldt 1. Jun 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Teddy.. Hvad var det lige jeg skrev i mit første indlæg? ;) Bytte, købe og sælge.. Om man så vil overveje om det skal koste noget at lave en profil, er jo ikke ude i hampen.. Bestemt ikke noget jeg vil starte op med, men se dkbn.dk og dating.dk fx.. Lige pludselig skal man købe guld profil for at se billeder osv..

Jeg takker mange gange for din henvendelse og dine svar :)

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du forudsætter at folk der er interesseret i et eller andet har et behov for at det skal markedsføres, men det drejer sig jo netop om hobby og hvis man har en interesse så finder man også sammen med ligesindede, før internettet var det muligt.

Hvilket behov er det din side skal dække?

Prøv at tænk på den mest mærkelig hobby eller interesse du kan komme i tanke om, og jeg vil væde med at du kan finde en side eller et forum inden for fem minutter.

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)